arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

افزایش قیمت بنزین موجب استفاده از سی‌ان‌جی می‌شود/ نیمی از ظرفیت ایجاد شده برای سی‌ان‌جی بلا استفاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ریاحی گفت: اگر سیاست قیمتی روی بنزین داشته باشیم قطعا رویکردها در مورد سی ان جی تغییر کرده و مردم گرایش بیشتری به سمت این سوخت خواهند داشت اما فعلا افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

به گزارش انتخاب، منصور ریاحی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به ثابت ماندن میزان مصرف سی ان جی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 21 میلیون و 700 هزار متر مکعب سی ان جی در کشور مصرف می شود در حالی که 40 میلیون متر مکعب ظرفیت ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود 48 درصد ظرفیت ایجاد شده برای سوخت سی ان جی بلااستفاده مانده است، افزود: اگر بخواهیم وارد این ظرفیت ایجاد شده شویم، باید سیاست قیمتی برای بنزین اعمال کنیم.

ریاحی تصریح کرد: علاوه بر اعمال سیاست های افزایش قیمت بنزین برای سوق دادن مردم به سمت مصرف سی ان جی باید برای تبدیل ناوگان خودروها و کیت ها برای مصرف سی ان جی سوبسید داده شود که فعلا دولت شرایط لازم برای اجرای آن را ندارد.

وی تاکید کرد: اگر سیاست قیمتی روی بنزین داشته باشیم قطعا رویکردها در مورد سی ان جی تغییر کرده و مردم گرایش بیشتری به سمت این سوخت خواهند داشت اما فعلا افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی یادآور شد: اکنون با توجه به فصل تابستان و افزایش تعداد سفرها و همچنین استفاده بیشتر از کولر در خودروها مصرف بنزین حدود 10 درصد افزایش داشته است.

نظرات بینندگان