arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

مرگ 2 نوجوان در آب های ساحلی غرب مازندران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
2 نوجوان ناآشنا با فنون شنا عصر شنبه در آب های ساحلی شهرستان های نور و نوشهر در خارج از طرح های سالمسازی دریا غرق شدند .

به گزارش انتخاب، رئیس جمعیت هلال احمر نور شامگاه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که فردی که در آب های ساحلی این منطقه غرق شده تبعه افغانستان بود و حدود 15 سال سن داشت.

محمد ایلانی افزود : مرگ این نوجوان در منطقه ساحلی کاسپین شهر نور که متعلق به بخش خصوصی است رقم خورد و طبق گزارش های دریافتی از سوی مردم و ناجیان غریق، هیچ کسی این نوجوان را به هنگام شنا ندیده بود.

وی با بیان این که از ابتدای فصل شنا تاکنون 2 نفر در آب های ساحلی خارج از طرح های سالمسازی دریا در شهرستان نور غرق شده اند ، عدم آشنایی به فنون شنا ، کم توجهی به توصیه های ناجیان غریق و جدی نگرفتن تفاوت شنا در دریا با استخر را از علت های مهم غرق شدن شناگران نابلد در آب های ساحلی برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر نور طول نوار ساحلی این شهرستان را حدود 30 کیلومتر اعلام کرد و گفت که دستکم 128 ناجی و 10 نجاتگر در این محدوده که 54 نقطه حادثه خیز شناسائی شده ، دارد خدمات ارائه می دهند.

فرد غرق شده در ساحل نوشهر هم نوجوان 11 ساله بود که هنگام شنا در منطقه خصوصی زیر پوشش باشگاه ورزشی و تفریحات دریایی سهیل نوشهر غرق شد و جان سپرد.

یک منبع در جمعیت هلال احمر نوشهر که خواست نامش در خبر درج نشود ، به خبرنگار ایرنا گفت که این حادثه عصر امروز رخ داد و این برای نخستین بار از آغاز فصل شنا در نوشهر است که یک نفر در آب های ساحلی منطقه غرق می شود.

وی با اشاره به ساحل حدود 60 کیلومتری دریای خزر در نوشهر ، افزود : در این محدوه ساحلی حدود 40 نقطه حادثه خیز وجود دارد و دستکم 80 ناجی غریق و 25 نجاتگر در 2 نوبت به مسافران و گردشگرانی که برای شنا و تفریحات آبی وارد دریا می شوند ، خدمات ارائه می کنند.

طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

طبق آمار های منابع رسمی و نتایج نظر سنجی ها ، حدود 85 درصد مسافران و گردشگرانی به مازندران می آیند ، هدف اولشان شنا یا بیتوته در سواحل دریای خزر است.

مازندران 338 کیلومتر از ساحل حدود 900 کیلومتری دریای خزر را در اختیار دارد. حدود 142 کیلومتر از این سواحل حوزه آب های ساحلی شهرهای نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، نشتارود ، تنکابن و رامسر است .
نظرات بینندگان