arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

تازه‌ترین جزئیات از حادثه آتش‌سوزی اسکله بندر کنگان/ ۱۳ شناور تجاری در آتش سوخت/ ۱۲ قایق تفریحی و صیادی غرق شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حادثه آتش‌سوزی اسکله بندر کنگان تلفات جانی نداشت ولی ۲۵ فروند شناور شامل ۱۳ فروند شناور تجاری در آتش سوخت و ۱۲ فروند قایق تفریحی و صیادی غرق شد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، محمدمهدی بنچاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی روز جمعه اسکله بندرکنگان اظهار داشت: علت وقوع این حادثه به‌طور احتمالی روشن‌ماندن پمپ تخلیه آب در شناور تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ شناوری در اسکله نباید بدون ملوان و خدمه باشد، تاکید کرد: براساس مصوبه شورای تامین استان بوشهر از یکسال پیش به تعاونی لنج‌داران ابلاغ شده که نباید هچ شناوری بدون خدمه و یا ملوان در اسکله رها شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بررسی‌های دقیق درباره علت وقوع حادثه آتش‌سوزی بندر کنگان در دست پیگیری است به مجهز بودن اسکله‌ها به سیستم آتش نشانی اشاره و خاطرنشان کرد: اسکله‌های پهلوگیری شناوری تجاری مجهز به سیستم اطفا حریق از قبیل شیرهای هیدرانت و مانیتورینگ‌های مستقر روی دکل هستند. در این حادثه پس از وقوع آتش‌سوزی شناور حادثه‌دیده از اسکله رها و در محدوده سیستم‌های آتش‌نشانی اداره بنادر و دریانوردی قرار می‌گیرد.

بنچاری  با اشاره به اعزام شناورهای امدادی برای ارائه خدمات در حادثه آتش‌سوزی بندر کنگان تصریح کرد: به محض وقوع حادثه 2 شناور ناجی از بنادر دیر و عسلویه به محل حادثه اعزام شدند و این در حالی است که افزون براین شرکت‌های وابسته به نفت و شهرداری نیز اقدام به اعزام آتش نشانی کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت خاطرنشان کرد: در حادثه آتش‌‌سوزی اسکله بندر کنگان 25 فروند شناور شامل 13 فروند شناور تجاری در آتش سوخت و 12 فروند قایق تفریحی و صیادی نیز غرق شدند.

بنچاری با بیان اینکه به تاسیسات بندری موجود در شهرستان کنگان صدمه‌ای وارد نشد، تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای تامین استان هیچ شناوری بدون داشتن بیمه حق فعالیت ندارد که در این حادثه 12 شناور بیمه هستند و تنها یک فروند که آن هم فعالیت خاصی نداشته بیمه نبوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، برآورد اولیه خسارت ناشی از این حادثه در بندر کنگان را  70  میلیارد ریال دانست و افزود:  براساس بررسی‌های اولیه 80 درصد این حادثه مربوط به موضوع انضباطی است و برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی توجه به موارد ایمنی و دقت نظر در نگهداری از شناورها ضروری است.

وی با بیان اینکه خرید شناورهای چند منظور در دستور کار قرار گرفت، گفت: در همین راستا تقاضای خرید 10 فروند شناور چند منظوره مجهز به همه امکانات مورد نیاز در زمان آتش‌سوزی داده شده است.

بنچاری بیان کرد: در زمان حاضر یک فروند شناور مجهز به سیستم آتش‌ نشانی در بندر گناوه وجود دارد که از امسال تاکنون توانسته سه مورد آتش‌سوزی در این بندر را با کمترین خسارت مهار کند. به محض نهایی‌شدن بررسی‌ها، اگر کوتاهی در این باره ثابت شود عاملان را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.
نظرات بینندگان