arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۶

تیلرسون به اعراب خلیج فارس: به محاصره قطر پایان دهید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه و پیش از دیدار با همتای عمانی خود در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که کشورهای تحریم کننده قطر محاصره زمینی این کشور را خاتمه دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، رکس تیلرسون روز جمعه پیش از دیدار با 'یوسف بن علوی' وزیر امور خارجه عمان در جمع خبرنگاران حاضر شده و درباره بعضی از موضوعات توضیح داد. 

تیلرسون در ادامه اظهار داشت که امیدوار است چهار کشور تحریم کننده قطر محاصره زمینی این کشور را پایان دهند زیرا که به زعم وی این تحریم ها و محاصره زمینی تاثیر منفی روی مردم قطر داشته است. 

وزیر امور خارجه آمریکا که هفته گذشته برای حل اختلافات منطقه ای بین قطر و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به این منطقه سفر کرده بود بدون دستیابی به توافقی جامع و خاص این منطقه را ترک کرد. 

پیش از سفر وی کشورهای تحریم کننده قطر 13 درخواست خود را به این کشور ارائه داده بودند که شامل برچیده شدن پایگاه نظامی ترکیه و شبکه تلوزیونی الجزیره بود که دوحه با از انجام آنها سر باز زد. 

با این حال در سفر اخیر تیلرسون به قطر، توافقی در زمینه مبارزه علیه تامین مالی تروریسم منعقد شد. 

رکس تیلرسون ساعاتی پیش و قبل از دیدار با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان، در خصوص این توافق نیز گفت که قطر برای اجرای این توافق بسیار پرتکاپو ظاهر شده و ما از تلاش های این کشور راضی هستیم.

وی در ادامه صحبت هایش گفت که قطر حاضر است با کشورهای تحریم کننده در خصوص خواسته هایشان مذاکره کند اما برای قطر حفظ و احترام به حاکمیت و کرامت هر پنج کشور مهم است. 

نظرات بینندگان