arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

بیماران خاص در خطر بحران دارویی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مطالبات سنگین نظام سلامت از بیمه‌ها گفت: این مطالبات شرکت‌های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش افکارنیوز، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به امتناع برخی شرکت‌های توزیع کننده داروی بیماران خاص مانند بیماران هموفیلی گفت: سازمان‌های بیمه گر بدهی سنگین به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها دارند که در نتیجه آن داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها نیز به شرکت‌های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی بدهی دارند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های توزیع کننده در نتیجه بدهی که مراکز درمانی و داروخانه‌ها به آن‌ها دارند به شرکت‌های تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی بدهی پیدا می‌کنند و در نتیجه زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه می‌شوند.

دیناروند عنوان کرد: برای حل این مشکل بیمه‌ها باید از سوی دولت حمایت شوند تا بتوناننند تعهدات مالی خود را پرداخت کنند و در ۲ سال گذشته بیمه‌ها حداقل پرداختی را بابت بدهی خود به مراکز درمانی و دارویی داشتند و گرفتاری عمده حوزه سلامت نیز ناشی از همین موضوع است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در مورد امتناع شرکت‌های توزیع کننده دارو و تجهیرات پزشکی نیز باید بگویم که آن‌ها تا چه میزان دارو توزیع کنند؟ اما هزینه آن را دریافت نکنند البته ما دستورمان نیز است که در مورد بیماران خاص مثل هموفیلی گروکشی نکنند و دارو را تحویل بدهند، اما این دستور تا ابد قابل رعایت نیست و جایی می‌رسد که دارویی ندارند تا تحویل بدهند.

وی تاکید کرد: از همه شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی که مدت هاست این وضع را تحمل کردند تشکر می‌کنیم، زیرا مطالبات آن‌ها بسیار سنگین است و دارو و تجهیزات پزشکی را به خاطر سلامت مردم و بدون دریافت وجه و به صورت امانی تحویل می‌دهند.

دیناروند یادآور شد: مشکل در زمینه تامین دارو بیماری‌های خاص مانند هموفیلی وجود دارد، اما ما تلاش می‌کنیم با فشار و به هر نحوی شده دارو را تامین کنیم و فعلا به مرحله بحران دارویی برای بیماران خاص مثل هموفیلی نرسیدیم، اما نزدیک هستیم.
نظرات بینندگان