arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

آیا کشورهای تحریم کننده قطر از شروط خود کوتاه آمده‌اند؟

دیپلمات‌های چهار کشور تحریم کننده از تغییر شروط خود برای از سرگیری روابط با دوحه خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیپلمات‌های چهار کشور تحریم کننده از تغییر شروط خود برای از سرگیری روابط با دوحه خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از رأی الیوم، کشورهای تحریم‌کننده قطر از برخی شروط خود برای از سرگیری روابط با این کشور کوتاه آمدند.

دیپلمات‌های سعودی، اماراتی، بحرینی و مصری به خبرنگاران در سازمان ملل متحد گفتند که کشورهایشان در حال حاضر از قطر می‌خواهند که به شش اصل کلی پایبند باشند.

به گزارش بی بی سی، این شش اصل شامل پایبندی به مبارزه با تروریسم و تندروی، و پایان دادن به اقدامات تحریک‌آمیز است.

این دیپلمات‌ها گفتند که کشورهایشان می‌خواهند که بحران را دوستانه حل کنند.

عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل گفت که وزیران خارجه چهار کشور تحریم کننده در قاهره بر شش اصل که رعایت آن برای قطر آسان خواهد بود به توافق رسیدند.

وی با بیان اینکه کشورهای تحریم کننده از این شش اصل کوتاه نخواهند آمد، گفت: دو طرف بر چگونگی اجرای این اصول توافق خواهند کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از المعلمی گفت که بسته شدن الجزیره دیگر ضروری نیست و فقط باید تحریک به خشونت و تنفر متوقف شود.

لانا نسیبه نماینده امارات در سازمان ملل گفت که مخالفت قطر با پذیرش اصول اساسی برای مشخص کردن مفهوم تروریسم و تندروی، باقی ماندن این کشور در شورای همکاری خلیج فارس را دشوار خواهد کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پیش از این سیزده شرط را برای از سرگیری روابط با قطر مطرح کرده بودند که از جمله این شروط، بسته شدن شبکه الجزیره، بسته شدن پایگاه هوایی ترکیه در دوحه، قطع روابط با اخوان المسلمین و کاهش روابط با ایران بود.

قطر ضمن مخالفت با این شروط اعلام کرد که این شروط حاکمیت آن را تهدید و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.
نظرات بینندگان