arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

امضای۶ تفاهم‌نامه با افغانستان در حوزه سلامت/استفاده از بخش خصوصی برای صادرات دارو به افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت کشورمان از امضای ۶ تفاهم نامه همکاری با کشور افغانستان در زمینه‌های دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش تخصصی پزشکی، گردشگردی سلامت، انتقال خون و بهداشت عمومی خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه تولید و صادرات دارو به افغانستان استفاده خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سید حسن هاشمی بعد از امضای اسناد همکاری های حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در کابل که به امضای وزرای بهداشت دو کشور رسید، سفر خود را در راستای گسترش روابط دوجانبه دو کشور در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت و درمان عنوان کرد و با اشاره به حضور بخش خصوصی و گروهای کاری از چند روز پیش در افغانستان افزود: حاصل این حضور امضای ۶ تفاهم نامه در زمینه توسعه آموزش و ارتقای بهداشت عمومی، گردشگری سلامت و انتقال دانش و فناوری در حوزه تولید دارو در افغانستان و همچنین نقشه راهی است که در آینده همکارانمان در وزارت بهداشت دو کشور دنبال خواهند کرد.

هاشمی گفت: تصورم این است که بخش خصوصی که مبنای همکاری های دوجانبه آنها براساس فعال بودنشان در هر دو کشور است از فرصت موجود حداکثر استفاده را ببرند و در آینده شاهد تغییرات جدی در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت و درمان خواهیم بود.

وزیر بهداشت سابقه دیرینه تاریخی، فرهنگی و اعتقادی مشترک  دو کشور را زمینه های بسیار مهمی در جهت استفاده حداکثری برای تامین منافع ملت دو کشور افغانستان و ایران عنوان کرد.

براساس این گزارش وزیر بهداشت افغانستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان و هیات همراه ایشان در افغانستان گفت: امروز در حوزه بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و تولید و واردات دارو برای افغانستان روز خوبی است و در این خصوص تفاهم نامه هایی هم با ایران امضا  کردیم.

وی با اشاره به قرابت فرهنگی، زبانی و مشترکات دو کشور افغانستان و ایران گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه ها پیشرفت هایی در عرصه طبابت و اعزام پزشکان و آموزش آنان برای افغانستان ایجاد خواهد شد.

وزیر بهداشت افغانستان همچنین تصریح کرد: نهایت مساعدت را برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در  سرمایه گذاری در بخش دارو فراهم خواهیم کرد زیرا این اقدام  زمینه ای است که در حوزه  سلامت کشورمان توانمند باشیم.

وی در پایان افزود: کشور ایران یگانه کشوری است که می تواند در حوزه سلامت بهترین کمک را  به ما بکند.
نظرات بینندگان