arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

رئیس سازمان بهزیستی کشور: سالانه از تولد ۲۵ هزار کودک معلول در کشور پیشگیری می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم گفت: در دولت یازدهم سالانه از تولد ۲۵ هزار کودک معلول در کشور پیشگیری شد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی پندبی امشب  در مراسم افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان تفت اظهار داشت: دولت یازدهم در راستای پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی افزود: تلاش برای همکاری‌های بین بخشی و توسعه کمی و کیفی اورژانس های اجتماعی از رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی کشور به حساب می‌آید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که استان یزد در بحث غربالگری پیش از ازدواج از جمله استان‌های پیشرو است، افزود: در دولت یازدهم سالانه از تولد 25 هزار کودک معلول پیشگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیری به طور منسجم و با کارشناسی‌های دقیق علمی در سطح استان‌های کشور در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در سال 94 بیش از 4 هزار نفر با مداخله مراکز اورژانس اجتماعی از خودکشی نجات پیدا کردند، و این آمار در سال گذشته به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه 23 مرتبه نام سازمان بهزیستی با وظایف و تعهدات مختلف قید شده که نشان دهنده حساسیت و اهمیت وظایف محوله به این سازمان است.
نظرات بینندگان