arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

عربستان: بستن شبکه الجزیره ضرورتی ندارد، دوحه شروط اصلی را اجرا کند

نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان اینکه پذیرش شروط کشورهای تحریم کننده قطر باید برای این کشور کار آسانی باشد، گفت: بستن شبکه "الجزیره" هیچ ضرورتی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان اینکه پذیرش شروط کشورهای تحریم کننده قطر باید برای این کشور کار آسانی باشد، گفت: بستن شبکه "الجزیره" هیچ ضرورتی ندارد.

به گزارش انتخاب، به نقل از الیوم السابع، عبد الله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل در یک گفتگوی کوتاه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران که امارات در مقر سازمان ملل آن را تشکیل داده بود، شرکت کرد.

 وی در این نشست تاکید کرد عربستان و متحدانش بر اجرای اصول شش‌گانه که وزرای خارجه کشورهای عربی ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) آن را اعلام کردند، مُصر هستند.

عبدالله المعلمی ابراز امیدواری کرد که دوحه نیز به این اصول متعهد باشد.

این مقام دیپلماتیک تاکید کرد اجرای این اصول و به روز رسانی مکانیزم نظارت بر آن باید از عناصر محوری برای سازش تلقی شود.

المعلمی همچنین از کشورهای عربی خواست تا زمانی که مساله این شروط در میان است، هیچ راه حل میانه‌ای را نپذیرند.

نماینده عربستان در سازمان ملل گفت که کشورهای عربی و قطر می‌توانند تنها درباره جزئیات و مکانیزم‌های اجرایی این شروط مذاکره کنند و راه حل دیگری وجود ندارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: خواسته‌های اولیه کشورهای عربی ۱۳ مورد است و تعدادی اصول و مکانیزم‌های اجرایی دارد که دوحه باید به اجرای آنها متعهد شود.

عبد الله المعلمی تصریح کرد: مثلا پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز یک خواسته اساسی است، اما بستن شبکه "الجزیره" هیچ ضرورتی ندارد.

همچنین وی در ادامه گفت: اگر تنها راه حل برای تحقق توقف اقدامات تحریک آمیز بستن شبکه "الجزیره" باشد، اقدام مناسبی است اما اگر این کار بدون بستن این شبکه هم عملی شود، باز هم خوب است، در واقع مهم دستیابی به هدف و اصل مورد نظر است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان