arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

سفیر سوریه در پاسخ به حریری:‌ باید به روابط دو کشور احترام بگذاری!

سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد، همکاری و هماهنگی موجود میان لبنان و سوریه و ارتش‌های دو کشور و نیروهای امنیتی آنها در حال تقویت دائم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد، همکاری و هماهنگی موجود میان لبنان و سوریه و ارتش‌های دو کشور و نیروهای امنیتی آنها در حال تقویت دائم است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علی عبد الکریم، سفیر سوریه در لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه همکاری موجود میان لبنان و سوریه و ارتش‌های دو کشور و نیروهای امنیتی آنها در تکامل دائم است، گفت:‌ اتفاقاتی که برای آوارگان سوری حاضر در لبنان، اردن و دیگر کشورها می‌افتد، کرامت و شأنشان را حفظ نمی‌کند.

عبد الکریم گفت:‌ ما به احساسات و عواطف مردم و دولت لبنان احترام می‌گذاریم اما برخی صداها حامل این احساسات و عواطف نیست و نمی‌خواهند به روابط میان دو کشور احترام بگذارند،‌ ما به اظهارات میشل عون، رئیس جمهور لبنان و منافعمان به عنوان یک ملت در دو کشور احترام می‌گذاریم.

سفیر سوریه در لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری نیز تاکید کرد، هر کس که تنش ایجاد می‌کند اگر می‌خواهد که بازگشت آوارگان صورت گیرد، باید سخنان مسئولانه بر زبان بیاورد، همه ما به سازمان ملل اهمیت می‌دهیم و اگر این سازمان بخواهد مشکل آوارگان را حل کند، راه باز است و اکنون در سوریه فعالیت دارد اما هر آنچه سازمان ملل بگوید وحی منزل نیست.

وی در پاسخ به سخن سعد حریری، نخست وزیر لبنان ضمن تاکید بر لزوم پایبندی به توافقنامه‌های دو جانبه گفت:‌ حریری باید به روابط میان دو کشور احترام بگذارد.

عبد الکریم با تاکید بر اینکه منافع لبنان در پایبندی به توافقنامه‌های دوجانبه است، افزود: در راس این کشور مردی با تجربه بسیار حضور دارد که از ابتدا از جنگی پیش‌دستانه علیه تروریسم سخن می‌گفت که در عمل این جنگ پیش‌دستانه را با هماهنگی میان دو ارتش سوریه و لبنان به نمایش گذاشت، رئیس جمهور لبنان از روزهای اول جنگ علیه سوریه می گفت که سوریه و ارتش و رئیس جمهور آن پیروز خواهند شد.
نظرات بینندگان