arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

رفتارهاي آنارشيستي و احترام به حق تصميم گيري

نه تنها انسجام درونی دولت بلکه انسجام همه نهادهای نظام و هماهنگی با دولت مستقر و قانونی رمز اقتدار و توفیق دولت جمهوری اسلامی در برابر بحران های سخت بین المللی و مشکلات سنگین اداره کشور خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لزوم وحدت نیروهای وفادار به نظام جمهوری اسلامی از مهمترین موضوعاتی است که باید همه دلسوزان کشور در آن تمرکز پیدا کنند.

ملت ایران با حضور گسترده و انبوه و کم سابقه خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ فضای نوینی را در صیانت از آرمان های مهم انقلاب اسلامی آفریدند که در نوع خود بی سابقه بود، مردم نشان دادند از منازعه و تشنج بیزارند و نظر و سلیقه خود را برای اداره صحیح کشورشان فقط از طریق صندوق های رأي اعمال می کنند و ندای یدالله مع الجماعه را در سپردن اداره امور کشور بدست دولت منتخب خود به نمایش گذاردند و لذا انتظار جدی دارند همه نهادهای قانونی نظام، موفقیت دولت و خواسته های عمومی جامعه و دولت منتخب را وجهه همت خود قرار دهند و از تضعیف موقعیت دولت و تزلزل در اقتدار آن بپرهیزند.

همه باید صرفنظر از گرایشات سیاسی برای پیشرفت کشور و عبور از مخاطرات به رئیس جمهور منتخب فرصت دهند تا براساس شناخت و تشخیص، کابینه خود را از افرادی که به دانش، تعهد و کارآمدی آنها اطمینان دارد برگزیند و مجلس و نمایندگان محترم نیز فارغ از سهم خواهی براساس مصالح واقعی کشور و توجه به خواست اکثریت مردم عمل کنند.البته رئيس جمهور در پاسخ به اعتماد عمومی مردم مشورت های لازم را از همه گروه ها و شخصیت های معتبر خواهدگرفت اما باید بدانیم رئیس جمهور درخصوص ابرخواسته های مردم حق دارد بهترين ها را كه برنامه هاي او را بتوانند پیاده کنند برگزیند و نمی تواند کابینه را بصورت شرکت سهامی اداره کند. همنوائي، کارآمدی و وفاداری اعضاي دولت به مصالح عمومی جامعه و پایبندی به حقوق عمومی مردم  و تعهد آنان به اعتلای کشور جمهوری اسلامی از مهمترین شروطی است که پیشرفت همه جانبه کشور درکنارهمراهی همه نهادهای قانونی نطام به آن بستگی تام و تمام دارد.

نه تنها انسجام درونی دولت بلکه انسجام همه  نهادهای نظام و هماهنگی با دولت مستقر و قانونی رمز اقتدار و توفیق دولت جمهوری اسلامی در برابر بحران های سخت بین المللی و مشکلات سنگین اداره کشور خواهد بود.

انتظار اين است كه همه دلسوزان كشور براي نجات ميهن از مشكلات و نارسائي ها در كنار دولت قرار گيرند و بدانند جمهوري اسلامي يك كليت جدايي ناپذير است كه با يكپارچگي و انسجام خود در دنيا به رشد و كمال خود ادامه خواهد داد و هرگونه اختلاف و سنگ اندازي در مسير تصميمات و اختيارات رئيس جمهور قانوني و منتخب ملت آفتي جبران ناپذير براي مجموعه نظام جمهوري اسلامي و مردم اميدوار  به توسعه و شكوفايي وطن را در پي خواهد داشت.

ظهور رفتارهاي آنارشيستي و افراطي فراقانوني از سوي هر طيف و شخصيت سياسي كه باشد براي سلامت و ثبات سياسي نظام آفت جدي و سم مهلكي است دولت با تحمل و مدارا به لزوم ديدگاه هاي مختلف ارج مي نهد و همه آنها را در جهت پيشرفت كشور بكار مي گيرد. همه بايد نداي وحدت براي صيانت از شاكله نظام جمهوري اسلامي و هويت آن را كه متكي به مردم بوده و هست سردهند و از شعارهاي اختلاف برانگيز در مقطع حساس موجود جامعه و ميهن بپرهيزند.

سيدشهاب الدين چاوشي-معاون سياسي استانداري تهران
نظرات بینندگان