arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۶

رونمایی از سرمهندس لیست اصلاح طلبان در شورای شهر/ اين بار، مهندسي انتخاب شهردار و ٨٠٠ پست مديريتي!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رونمایی از سرمهندس لیست اصلاح طلبان در شورای شهر/ اين بار، مهندسي انتخاب شهردار و ٨٠٠ پست مديريتي!

 
با گذشت دو ماه از اعلام فهرست شگفت آور انتخابات شورای شهر تهران، سرانجام از سرمهندس این لیست که موجب اختلافات فراوانی در طیف اصلاح طلبان گردیده است، رونمایی شد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ محمد نعیمی پور از نیروهای جبهه مشارکت، که پیش از آن سابقه فعالیت در برخی مراكز را در کارنامه خود دارد، در انتخابات 29 اردیبهشت ، نقش اصلی را در تدوین فهرست امید و عملیات روانی روی چهره های اصلاح طلب ایفا کرد.

این در حالی بود که مقرر شده بود لیست امید با معیارها و فرایندی شفاف از میان 800 کاندیدای اصلاح طلب انتخاب شود، اما یکباره و مطابق با روایت محمود صادقی نماینده تهران، در انتخاب 150 نفر از 800 نفر و 42 نفر از 150 نفر ، امتیازات کنار گذاشته شد و افراد با نظر گروهی خاص انتخاب شدند.

گرچه محمود صادقی در سخنان خود نام کارگردان این بازی و سرمهندس لیست امید را به زبان نیاورد اما شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که محمد نعیمی پور از اعضای اصلی حزب اتحاد که بازسازی حزب مشارکت می باشد، طراح اصلی این گزینش بوده است.

حذف چهره هایی با سوابق و امتیاز بسیار بالاتر و جایگزینی آنها با چهره هایی ناشناخته که موجب نارضایتی بسیاری از اصلاح طلبان و حتی گلایه بزرگان اصلاحات شده بود، با سکوت کاندیداهای محذوف بخاطر وحدت اصلاح طلبان در انتخابات دنبال شد اما پس از انتخابات مطالبه شفافیت لیست به یکی از موضوعات اصلی بدنه اجتماعی اصلاح طلبان تبدیل گردید.

اکنون شنیده می شود که سرمهندس لیست در پی مهندسی نظام مدیریتی شهرداری تهران است تا با انتصاب چهره های منتسب به خود سهم این جریان را از مهندسی لیست وصول کند و در این مسیر ٨٠٠ پست مدیریتی در ستاد و شهرداری های 22 گانه مناطق تهران مد نظر این جریان قرار دارد كه در همين زمينه، بيش از ١٠٠٠ رزومه جمع آوري كرده است. 

دستور آتشِ پدرخوانده اصلاحات براي شهرداري تهران

در همين حال، سايت ديده بان نوشت: براساس شنیده ها يكي از اعضاي صاحب نام شورا كه از ژنرال هاي حزب اتحاد است  در تماسي تلفني از ساير اعضا خواسته است تا در جلسه روز چهارشنبه به اعضايي كه ٣الي ٤ راي دارند، راي بدهند.

در اين پروژه قرار است كانديداهايي كه راي پايين دارند، با اخذ ٧ الي ٨ رايِ اعضاي چراغ خاموش اتحاد در شوراي پنجم دوپينگ كرده و انهارا به جمع كانديداهاي نهايي برسانند. در اين صورت كانديداهاي مستقل و یا نزديك به حزب كارگزاران كه ٨ يا ٩ راي در وضعيت فعلي دارند و رقيب جدي كانديد حزب اتحاد هستند از جريان رای گیری نهایی حذف خواهند شد.

در ابتدا قرار بود هر عضو به سه كانديد راي دهد اما پس از لغو جلسه دوهفته پيش و لابي هاي پشت پرده اكنون قرار است هر عضو به ٧كانديد راي دهد و اينگونه حزب اتحاد شانس مهره خودرا براي رسيدن به شهرداري تهران افزايش دهد.

اين پروژه حرب اتحاد  برخلاف نظر رهبر اصلاحات و نظر بزرگان اصلاحات است. ظاهرا قرار است در جلسه ای که فردا در دفتر بنیاد امید برگزار می شود اعضا در این رابطه به رایزنی بپردازند.

نظرات بینندگان