arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

نیویورک تایمز: توافق صلح اسراییل با جهان عرب نزدیک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی ضمن فاش ساختن مناسبات رژیم صهیونیستی با چند کشور عربی، مدعی شد: سران واشنگتن و تل آویو اطمینان پیدا کرده اند که توافق صلح منطقه ای میان اسرائیل و جهان عرب نزدیک است.

به گزارش انتخاب، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی با عنوان 'اعراب متحد پنهان اسرائیل' که بارها از سوی رسانه های عرب زبان منطقه بازنشر داده شده، نوشته است: در حال حاضر در پهنای منطقه خاورمیانه، اسرائیل عمیقا خود را در جنگ های عربی درگیر کرده است.
 
این روزنامه آمریکایی در ادامه با بیان اینکه 'یک واحد نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان یک خط ارتباطی وظیفه کمک های انسانی و غذایی به مجروحان سوری از جمله شورشیانی که در مقابل دولت بشار اسد هستند را برعهده دارد و آنان اکنون در بیمارستان های اسرائیل تحت مداوا قرار می گیرند'، نوشته است: اسرائیل دستکم از سال گذشته بر روی ایجاد یک دولت پنهان (منطقه امن سیاسی) در بلندی های جولان برنامه ریزی کرده است.
 
بر اساس این گزارش، این اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف ترغیب شهروندان ساکن در داخل خاک سوریه به بی توجهی به درخواست های ایران و حزب الله (لبنان) صورت گرفته است.

گزارش این روزنامه چاپ نیویورک آمریکا در ادامه با اشاره به سفر مئیر داگان رئیس پیشین موساد به عربستان در سال 2010 تصریح کرده است: ملاقات های عمومی با مسئولان بازنشسته عربستان از واشنگتن تا مونیخ و حتی در اورشلیم به امری معمول تبدیل گشته است و مناسبات اقتصادی شامل فناوری های نوین در حوزه سایبر، امنیت و اطلاعات و سایر بخش ها به کشورهای خلیج (فارس) از جمله نشانه های روابط نزدیک تل آویو با کشورهای عربی است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه با بیان اینکه 'اردن، مصر، تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات از هم پیمانان پنهان رژیم صهیونیستی به شمار می روند، تصریح کرده است: اسرائیل در حال نقش آفرینی نظامی و سیاسی در مناطق مرزی خود با سوریه است که مبتنی بر روابط نزدیک تل آویو با کشورهای عربی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان