arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

انجام پروازهای حج تمتع از ۲۰ فرودگاه کشور / اعزام ۸۶هزار زائر از نهم مردادماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملیات حج تمتع امسال در تاریخ سوم مردادماه با انجام پیش‌پروازهای حج آغاز می‌شود و تا چهارم شهریورماه ادامه دارد تا بدین ترتیب ۸۶ هزار زائر، به خانه خدا اعزام شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، نشست هماهنگی عملیات حج تمتع امسال، امروز با حضور رئیس سازمان هواپیمایی، سرپرست معاونت سازمان حج و زیارت، سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، معاون فرودگاهی فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) و نمایندگان امنیتی و انتظامی برگزار شد.

در این مراسم علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور‌ی، ضمن تاکید بر اولویت قرار دادن پروازهای حج در فرودگاه‌های کشور افزود: پروازهای حج تمتع از بار معنوی بالایی برخوردار است و همه انتظارات معطوف به عملکرد دست‌اندرکاران به همین منظور همه مدیران و مسئولان دخیل در امر پروازها سرعت و دقت در این زمینه را لحظه‌ای از یاد نبرند.

در ادامه جلسه، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری به ارائه گزارشی در خصوص زمان اعزام زائران به حج تمتع پرداخت و اظهار داشت: پروازهای حج تمتع از 20 فرودگاه کشور شامل اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران (فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی)، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

‌مرتضی دهقان با بیان اینکه پیش‌پرواز عملیات حج تمتع در تاریخ سوم مردادماه امسال انجام می‌شود افزود: عملیات رفت 86 هزار زائر حج تمتع امسال از نهم مردادماه آغاز می‌شود و در چهارم شهریورماه پایان می‌یابد؛ همچنین عملیات برگشت حجاج از 15 شهریور امسال ‌از جده به مقصد تهران آغاز و آخرین پرواز از مدینه منوره در تاریخ چهارم مهرماه است.‌

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خواستار اطلاع رسانی به‌موقع از انجام پروازها و یا تاخیرات احتمالی به صورت آنلاین به همه واحدهای ذیربط و همچنین زائران شد.

به گفته وی 50 درصد پروازهای حج امسال توسط ایران‌ایر و مابقی توسط شرکت‌های هواپیمایی طرف سعودی انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه، سرپرست معاونت سازمان حج و زیارت نیز از دست اندرکاران عملیات پروازی حج تمتع امسال خواستار شد همه پروازها بدون تاخیر و به موقع انجام شود، زیرا عملیات حج امسال به صورت فشرده صورت خواهد گرفت.

فرهمند‌ افزود: تیمی از اعضای کنسولگری ایران در کشور عربستان مستقر شده‌اند و همه ویزاهای زائران به صورت الکترونیکی صادر شده است، همچنین‌ پیش‌بینی شده است به افراد ممنوع الخروج قبل از اعزام به فرودگاه اطلاع رسانی شود تا در صورت امکان نسبت به رفع مشکلات مورد نظر اقدام لازم صورت گیرد.

در پایان این جلسه فرزانه شرفبافی، سرپرست‌ ایران‌ایر، نیز از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام عملیات پروازی حج تمتع خبر داد و گفت: هم اکنون نماینده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام هماهنگی لازم در کشور عربستان مستقر شده است.
نظرات بینندگان