arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

شاخص کل بورس مثبت شد/ جولان تک سهم ها در بازار

در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) بدون تغییر در رقم 910 واحد باقی ماند. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 149 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ مهدی نوروزی: در پایان معاملات دوشنبه 26 تیرماه 1396، شاخص کل بورس 72 واحد افزایش داشت و به رقم 79692 واحد رسید.

در این راستا، نمادهای فولاد با 73 واحد ، فخوز با 45 واحد ، وبانک با 28 واحد بیشترین تاثیر مثبت و رانفور با 20 واحد ، آپ با 18 واحد ، شپدیس با 13 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 228 میلیارد تومان رسید.
 
در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) بدون تغییر در  رقم 910 واحد باقی ماند. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر  149 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای  فولاد ( فولاد مبارکه اصفهان ) با رقم تقریبی 18 میلیارد و 100 میلیون تومان ، خودرو با رقم تقریبی 6 میلیارد و 800 میلیون تومان،  فملی ( ملی صنایع مس ایران )  با رقم تقریبی 6 میلیارد و 200 میلیون تومان ، وانصار ( بانک انصار ) با رقم تقریبی 6 میلیارد تومان ، واتی ( سرمایه گذاری آتیه دماوند ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 600 میلیون تومان ، کترام ( تولیدی کاشی تکسرام ) بارقم تقریبی 4 میلیارد و 400 میلیون تومان، ارفع ( شرکت آهن و فولاد ارفع ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 200 میلیون تومان است.
 
در بازار چه خبر بود ؟
 
در گروه فلزات اساسی ، نماد معاملاتی ارفع ( شرکت آهن و فولاد ارفع ) پرتقاضا ظاهر شد و با حجم معاملات بیش از 15 میلیون برگه سهم در قیمت 2816 ريال صف خرید پرحجمی را تشکیل داد.
 
در این گروه نماد فولاد ( فولاد مبارکه اصفهان ) که در پایان معاملات امروز برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف می شد حجم معاملات قابل توجهی را  تجربه کرد  به نحوی که بعد از معاملات بیش از 114 میلیون برگه سهمی در دقایقی از بازار  تا آستانه مثبت قیمت نیز پیش رفت و بیشترین ارزش معاملات امروز بازار سرمایه را به خود اختصاص داد.
 
نماد معاملاتی فخوز ( فولاد خوزستان ) در ادامه افزایش قیمت روزهای اخیر ، بار دیگر با تقاضای قیمت مواجه شد و با حجم معاملات بیش از 7 میلیون برگه سهم در قیمت 3379 ريال به صف خرید رسید.
 
در این گروه نماد معاملاتی فلوله ( لوله و ماشین سازی ایران ) در قیمت 8294 ريال صف فروش شد.
 
در گروه محصولات شیمیایی ، نماد معاملاتی پاکشو پیشرو این گروه بود و در قیمت 13821 ريال صف خرید سنگینی را تشکیل داد و در پایان معاملات امروز برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شد.
 
در این گروه ، نمادهای شپاکسا ( پاکسان ) باحجم معاملات بیش از 5 میلیون برگه سهم و در قیمت 5967 ريال ، شپارس ( بین المللی محصولات پارس ) باحجم معاملات بیش از 3 میلیون برگه سهم و در قیمت 2186 ريال، شلعاب ( لعاب ایران ) باحجم معاملات بیش از 1 میلیون برگه سهم و در قیمت 3461 ريال صف خرید شدند .
 
همچنین در روز سه شنبه مورخ 27/04/1396 تعداد 000ر500ر47 سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت به پرداخت ملت متعلق به شركت گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا به عنوان پانصدونهمين شرکت پذيرفته شده براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش کامپيوتر و فعاليت هاي مربوط به آن گروه و طبقه مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم و در نماد پرداخت به شيوه ثبت سفارش جهت کشف قيمت عرضه خواهد شد.
 
در پایان معاملات امروز نمادهای  وبانک، خگستر، خمهر، تجار، تپکو، ثنور،  به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی وصندوق، لسرما، خاور ، پاکشو، خپارس، کسرا، غبهنوش، غپاک، شیراز، وملی، کمنگنز، شبهرن، وبشهر، فولاد، وتوشه، غسالم، غالبر، پدرخش، شخارک، فملی، خنصیر، شگامرن، وسدید، افرا، بساما، حسیر، مفاخر، کصدف، وسنا، نیرو، وآفری، خصدرا، سلار، نشار، وآتوس، شرنگی، وسرمد جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه  متوقف شدند.
نظرات بینندگان