arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولیدات ایران خودرو نسبت به گذشته متنوع تر شده

به نسبت گذشته که در حوزه خدمات پس از فروش گلایه ها زیاد بود، الان وضعیت بهتری داریم ولی با ایده آل فاصله وجود دارد. با این حال روند ایران خودرو روند رو به جلو و قابل پیشرفتی است. ما حتی باید فاصله جهانی خود را کاهش دهیم و با صنعت جهانی خودرو در این عرصه رقابت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تولیدات ایران خودرو نسبت به گذشته متنوع تر شده و روند بومی سازی تولید در این شرکت شتاب بیشتری داشته که جای تقدیر است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون صنایع از ایران خودروبا بیان این مطلب گفت:  البته این موضوع کافی نیست و در عرصه جهانی در ابتدای راه هستیم و باید طی چند سال آینده و پایان برنامه ششم صادرات خوبی داشته باشیم و با شرکت های بزرگ دنیا رقابت کنیم.

عزيز اکبریان درباره زیرساخت صادراتی که مجلس می‌تواند برای خودروسازان مهیا کند، توضیح داد: از لحاظ قانونی مجلس کمک می کند و دولت نیز باید تلاش خود را در این حوزه بکند و اگر نیاز به قانون داشت، در همه صنایع مجلس حمایت خواهد کرد.

وي در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به عنوان نماینده مردم چقدر صنعت خودرو در مقایسه با سایر صنایع توانسته نظر مردم را جلب کند؟ خاطرنشان کرد: به نسبت گذشته که در حوزه خدمات پس از فروش گلایه ها زیاد بود، الان وضعیت بهتری داریم ولی با ایده آل فاصله وجود دارد. با این حال روند ایران خودرو روند رو به جلو و قابل پیشرفتی است. ما حتی باید فاصله جهانی خود را کاهش دهیم و با صنعت جهانی خودرو در این عرصه رقابت کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ادامه داد: در این خصوص بالا بردن کیفیت، تغییر برندها، تنوع پلت فرم و زمینه سازی برای صادرات از اهم اقداماتی است که به وسیله آنها می توان فاصله مان را با خودروسازی جهانی کاهش دهیم.

این نماینده مجلس در خصوص نقطه عطف فعالیت های ایران خودرو در چند سال اخیر با بیان این که ایران خودرو نسبت به گذشته بهتر شده است، تاکید کرد: از جمله فعالیت های خوب صورت گرفته در ایران خودرو بهبود اوضاع مالي، ایجاد تنوع در برند، وجود مرکز تحقیقات، بالا بردن تیراژ تولید و افزایش کیفیت است. خودروسازان باید در خدمت مردم و حتی قطعه سازان باشند و باید به قطعه سازان در ارتقای کیفی محصولاشان کمک کنند.
نظرات بینندگان