arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

نماینده ولی فقیه در سوریه: بی حجابی نشانه بی شخصیتی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در سوریه گفت: ارزش یک زن به حیای اوست و بی حجابی نشانه بی حیایی، بی عقلی، بی دینی و بی شخصیتی وی می باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری یکشنبه شب در حرم مطهر رضوی افزود: بارش حیا از وجود یک زن، بارش عفت و تدین است.

وی اظهار کرد: حجاب یک زن محدودیت نیست بلکه صیانت او می باشد و نه فقط زن را محافظت می کند بلکه در اصلاح جامعه نیز موثر است.

وی گفت: حجاب اسلامی قانون الهی برای بشر و چند منظوره می باشد و به عنوان یک تکلیف حکمتهای بسیار در آن نهفته است.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: برخی متدینین به مساله واجب و حرام نگاه کوته نظرانه دارند و گناه را خیلی کوچک یا واجب را کم اهمیت می شمارند در حالی که احکام شرعی واجب و حرام خداوند متعال یک مساله کم اهمیت نیست.

وی اظهار کرد: حیا در روایات اسلامی به عنوان بهترین و نیکوترین پوشش هاست و به معنی حریم بین حلال و حرام، محرم و نامحرم است ولی امروز در جامعه همنشین شدن زن و مرد نامحرم تبدیل به یک فرهنگ عالی شده و با بی حجابی بر خلاف حکمت و حیامندی عمل می شود.

وی گفت: حضرت زهرا (س) وقتی خود را از چشم یک نابینا پوشاند خواست زن و مرد را به نقطه مهم حیامندی در زندگی و جامعه دعوت کند و خداوند متعال نیز زنان متعدد را در قرآن به عنوان الگو معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در سوریه افزود: وجود زن در اصلاح، نورافشانی و مصلحت جامعه نافذ است و نقش زنان در تربیت افراد خانواده، توسعه فرهنگ، سلامت جامعه و ترویج حیا بیشتر از نقش مردان می باشد.
نظرات بینندگان