arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

کیومرث پوراحمد: خوشگل های امروز سینما سوپراستارهای بدلی اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اعتماد نوشت: برنامه «سی‌وپنج» با اجرای فریدون جیرانی شنبه‌شب میزبان کیومرث پوراحمد بود تا این کارگردان در نخستین قسمت از سری جدید این برنامه اینترنتی از وضعیت امروز سینما و فعالیت‌هایش به عنوان یک فیلمساز بگوید.

به گزارش انتخاب، اما گفته‌هاي پوراحمد در اين برنامه تنها به اين موارد ختم نمي‌شد و او در كنار انتقادهايي كه از وضعيت رسانه ملي داشت از دولت يازدهم و حسن روحاني و دستاوردهاي برجام هم دفاع كرد.

پوراحمد در بخش ديگري از گفته‌هايش در برنامه «سي‌وپنج» به موضوعي اشاره كرد كه چهارشنبه گذشته در هفتمين شب كانون كارگردانان از آن صحبت كرده بود. او با انتقاد از تهيه‌كننده‌ها و سوپراستارهاي فعلي توضيح داد: «امروز برخي افراد به سينما وارد شده‌اند و درست مانند كسي كه وارد ظرف عسل شده عمل مي‌كنند. آنها پول كلان مي‌گيرند اما بازيگر خوبي نيستند، فقط خوشگل هستند و سوپراستارهاي بدلي.»

او با اشاره به اينكه برخي تهيه‌كنندگان در سينما با نصف پول ساخت فيلم براي خود پنت‌هاوس مي‌خرند، توضيح داد: «من فيلم «اتوبوس شب» را با پول يك تله‌فيلم ساختم و حتي قرارداد هم نداشتم. «پنجاه قدم آخر» را با بودجه يك ميليارد توماني ساختم. در ساخت اين فيلم تهيه‌كننده با انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس شريك بود. من هم در نهايت ۲۰۰ ميليون تومان براي يك سال دستمزد گرفتم. در فيلم «كفش‌هايم كو؟» هم با علي قائم‌مقامي شريك بوديم و سودي عايد ما نشد.» انتقادهاي كيومرث پوراحمد در ادامه متوجه صداوسيما هم شد: «هر بخش از رسانه صدا و سيما يك نوع عمل مي‌كند.» اين كارگردان برخوردي را كه با فيلم «اتوبوس شب» در پخش از دو شبكه مختلف سيما شد مثال زد و گفت: «شبكه يك در همين رسانه فيلم «اتوبوس شب» را سانسور كرد و شبكه چهار، آن را كامل پخش كرد. »

پوراحمد بعدتر از اتفاقاتي كه در هنگام نمايش فيلم‌هاي «پنجاه قدم آخر» و «كفش‌هايم كو؟» افتاده بود هم صحبت كرد تا از سينمايي بگويد كه مطلوب اوست. به گفته او در دهه ۶۰ و ۷۰ يعني زمان مديريت سيدمحمد بهشتي كارگردان‌سالاري بر سينما حاكم بود: «ما هم فيلم‌هاي خوبي مي‌ساختيم اما امروز تهيه‌كنندگان، سالن سينما هم خريده‌اند و تعيين مي‌كنند چه فيلمي ساخته شود يا نشود. در نهايت براي امثال من كار بسيار سخت شده است، چرا كه من بايد از بيرون سينما براي ساخت فيلم سرمايه بياورم.»
نظرات بینندگان