arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

موافقت جیش الاسلام با انحلال خود و ادغام با "ارتش شورشیان مسلح"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جیش الاسلام موافقت خود را با انحلال خود و ادغام درر ارتش ملی و متحد سوریه بر اساس طرح شورای نظامی دمشق و حومه آن اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، جیش الاسلام، بزرگترین گروه شورشی مسلح در شرق دمشق در تاریخ ۱۳ ژوئیه با انتشار فایلی ویدئویی موافقت خود را با طرح ارائه شده از سوی شورای نظامی دمشق و حومه آن جهت حل بحران غوطه شرقی اعلام کرد.

خلبان عمار النمر، فرمانده شورای نظامی دمشق و حومه آن در تاریخ پنجم ژوئیه طرح جدیدی را مبنی بر تشکیل "ارتش ملی و متحد سوریه" ارائه کرد که هدف از آن پایان دادن به تقسیم غوطه به دنبال اختلافات اخیر میان گروه‌های غوطه شرقی بود.

در واقع جیش الاسلام با قبول این طرح، با انحلال خود موافقت کرد.

طرحی که شورای نظامی دمشق و حومه آن ارائه کرده بر انحلال تشکل‌های نظامی در غوطه که در واقع مرکز ثقل جیش الاسلام است، صراحت دارد.

هدف از این اقدام تشکیل هسته "ارتش ملی و متحد سوریه" و نیز انحلال تمامی نهادهای مدنی و خدماتی و تجمیع آنها در قالب یک ساختار است.

طرحی که شورای نظامی فعال در دو استان دمشق و ریف دمشق شروع کرده از تمای طرف‌ها چه نظامی و غیرنظامی می‌خواهد تشکیلات نظامی خود را در غوطه شرقی منحل کنند و به تشکیل نظامی و فرماندهی واحد بپیوندند.

شورای نظامی دمشق و ریف دمشق مارس ۲۰۱۵ تشکیل شد و شامل اکثر افسران جدا شده از نظام سوریه است که تحت فرماندهی منسجم و با همکاری گروه‌های شورشی فعال در غوطه شرقی در آن زمان شکل گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان