arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

مقام‌های امنیتی آمریکا: امارات رسانه‌های قطری را هک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های آمریکایی برآورهای ‌تازه‌ای از اطلاعات به‌دست آورده‌اند که حاکی است امارات رسانه‌های دولتی قطر را هک کرده بود تا اظهارات دروغ را به امیر قطر نسبت دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از «واشنگتن‌پست»، مقام‌های امنیتی آمریکا می‌گویند که امارات متحده عربی پشت حمله سایبری به خبرگزاری و دیگر وب‌سایت‌های دولتی قطر قرار دارند. حملاتی که به انتشار «نقل‌قول‌هایی جعلی» از امیر قطر انجامید.

در نقل‌قول‌های نسبت‌داده‌شده به «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر در خبرگزاری دولتی و دیگر شبکه‌های اجتماعی آن کشور، تمیم بن حمد، از جمله به انتقاد از حکومت‌های عربی پرداخته و یا از بهبود روابط با حکومت ایران دفاع کرده بود.

قطر فورا اعلام کرد وب‌سایت‌های دولتی‌اش تحت حملات سایبری قرار گرفته‌اند. در هر حال با وجود تکذیبیه دولت قطر در مورد نقل‌قول‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های امارات و نیز عربستان به انتشار اظهارات منسوب به شیخ تمیم ادمه دادند.

اندکی پس از انتشار این «نقل‌قول‌ها» بود که چهار کشور عربی، امارات، عربستان، بحرین و مصر، روابط خود را با قطر قطع کرده، دوحه را در انزوا قرار داده و شروطی برای ازسرگیری مناسبات اعلام کردند.

 در این میان، به دنبال درخواست دولت قطر از اداره تحقیقات مرکزی آمریکا در مورد «حملات سایبری»، یک تیم از کارشناسان اف‌بی‌آی به قطر رفته‌اند.

این در حالی است که مقام‌های آمریکایی، که نامشان فاش نشده است، هفته گذشته برآورهای ‌تازه‌ای از اطلاعات به ‌دست آورده‌اند که حاکی‌ست «مقام‌های ارشد دولت امارات، در 23 مه در مورد این موضوع گفت‌وگو کرده‌اند». حملات سایبری یک روز بعد انجام شده ‌است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند مشخص نیست آیا هک وب‌سایت‌ها توسط امارات انجام گرفته و یا به گروه یا افرادی برای انجام آن پول پرداخت شده ‌است.

با این حال، «یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا، در بیانیه‌ای گفته این گزارش «ساختگی» است.

العطیبه گفت: «آنچه واقعی‌ست، رفتار قطر است. (کشوری که) گروه‌های افراطی، از طالبان تا حماس و قذافی را حمایت می‌کند و هزینه‌های آن‌ها را تامین می‌کند. به پخش خشونت پرداخته، به رادیکالیسم تشویق می‌کند و ثبات همسایگان خود را به خطر می‌اندازد.»

خبرگزاری رویترز می‌گوید وزارت خارجه ایالات متحده از واکنش به پرسش این خبرگزاری در مورد گزارش منتشرشده در واشینگتن‌پست خودداری کرده ‌است.

این نخستین بار نیست که رسانه‌ای آمریکایی دست به انتشار خبری در مورد حملات سایبری به قطر می‌زند. برای نمونه شبکه خبری سی‌ان‌ان پیشتر به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفته بود «آن‌ها معتقدند هکرهای روسی مسئول انتشار خبرهای جعلی در خبرگزاری رسمی قطر بوده‌اند». مقام‌های روس نیز در همان زمان هرگونه ارتباط با این حملات را رد کرده بودند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان