arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

مخالفت روسیه با پیشنهاد عربستان برای لغو برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه با درخواست شش کشور عربی به پیشگامی عربستان سعودی از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای لغو میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال 2022 مخالفت کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا روز شنبه گفته بود: شش کشور عربی به دلیل آنچه که حمایت قطر از تروریسم عنوان کردند، لغو میزبانی دوحه از جام جهانی فوتبال 2022 را خواستارشدند.
 
ویتالی موتکو معاون نخست وزیر و رئیس اتحادیه فوتبال روسیه گفت: هیچ دلیل قانونی برای انتقال مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 از قطر به کشور دیگری وجود ندارد.
 
خبرگزاری روسی «ار.اسپورت» روز یکشنبه به نقل از موتکو نوشت: امروز هیچ دلیلی برای لغو میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در قطر وجود ندارد، اما آینده این مساله چگونه خواهد بود پیش بینی نمی توانم بکنم.
 
به گزارش ایرنا، رئیس فیفا در گفت وگو با پایگاه خبری سوئیسی (THE LOCAL) گفته بود: کنفدراسیون های فوتبال عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر خواستار بازنگری در میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 قطر شده اند.

وی گفت: این کشورها بر اساس ماده 85 اساسنامه فیفا درباره لغو برگزاری جام در شرایط غیرقابل قبول، این درخواست را از فیفا داشتند.

جیانی اینفانتینو افزود: شش کشور عربی پیشنهاد دیگری را برای اعضای فیفا مطرح خواهند کرد تا موافقت لغو میزبانی قطر کسب کنند.

رییس فیفا در ادامه اضافه کرد، کشورهایی که این در خواست را از فیفا داشتند، نسبت به وجود خطرات تروریستی در صورت برگزاری جام جهانی در قطر هشدار دادند.

وی گفت: 6 کشور عربی همچنین به فیفا نسبت به تحریم این مسابقات از سوی کشورهای عربی و اسلامی نیز هشدار دادند.

اینفانتینو در پایان با تاکید بر اینکه قوانین و اساسنامه فیفا به صراحت در خصوص چنین مشکلاتی راهکارهای مشخصی را تعیین کرده گفت: در جلسه بعدی فیفا این درخواست مطرح خواهد شد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر حدود چهار هفته پیش با متهم کردن دولت قطر به 'حمایت از تروریسم' روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.

قطر پیش تر مخالفت خود را با شرط های سیزده گانه این کشورها اعلام کرده بود. دولت قطر شرایط ارائه شده عربستان و سه کشور دیگر برای لغو تحریم‌ها را غیرمنطقی خوانده است.
نظرات بینندگان