arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

علم الهدی: هیچ گاه در اداره امور تحمیل سلیقه نکرده‌ام / برای هیچ کدام از سمت‌ها کسی را پیشنهاد نداده‌ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بنده تا کنون در اداره امور شهری و هیچ نهاد دولتی اعمال سلیقه نداشته‌ام و برای هیچ کدام از سمت‌ها کسی را پیشنهاد نداده‌ام.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در دیدار با منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: جمع کنونی شورای شهر مشهد جمعی نخبه بوده که در آن شخصیت‌های دانشگاهی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود که این دوره از شورای شهر با توجه به وجود ظرفیت‌های علمی و تخصصی نمونه بوده البته باید این را در نظر داشت که هر کدام از شوراهایی که وارد پارلمان شهر مشهد شده‌اند کارهایی انجام داده‌اند و نمی‌توان به هیچ کدام از آنها گفت که منفی بود‌ه‌اند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با آشنایی که بنده از شوراها تا کنون داشته‌ام انسجام مناسبی میان آنها بوده و با هر بینش سیاسی که بوده باز هم آثار مناسبی به همراه داشته است.

امام جمعه مشهد مقدس  با بیان اینکه هر کدام از شوراها به نوعی در عمران و آبادانی شهر اثرگذار بوده‌اند و در هر کدام از شوراها یک بعد ویژه برجسته شده، خاطرنشان کرد: امید می‌رود منتخبین شورای پنجم نیز با تکیه بر مبانی اعتقادی و با وفاداری نسبت به انقلاب و ولایت آثار زیادی به همراه داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی مسئله اصلی کنونی شهر مشهد را حفظ هویت این شهر دانست و تصریح کرد: در تمام مواردی که در مورد تأمین خواسته‌های مردم و جذب سرمایه‌گذار وجود دارد باید این را در نظر داشت که هویت این شهر با هیچ کدام از شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر لزوم حفظ هویت شهر مشهد با محوریت امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: شورای شهر جدید باید با توجه به اعتقاد و تدین خود در مسائل فرهنگی، اجتماعی و ساخت و ساز هویت شهر مشهد را مد نظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: بنده سابق بر این نیز با روش ساخت و ساز موافق نبوده ام، اینکه مشهد را تبدیل به یک جزیره کیش دیگر کنیم تنها با این تفاوت که یک گنبد طلا در وسط آن وجود داشته باشد درست نیست.

وی گفت: ساخت بازارها و مجتمع‌های تجاری با جریان فرهنگی شهر معارض بوده و خوشبختانه هم اکنون تولیت جدید آستان قدس رضوی از خرید و فروش واحدهای صنفی در اطراف حرم مطهر رضوی پیشگیری کرد زیرا فروش این مغازه‌ها بافت اطراف حرم را نابود می‌کند.

علم‌الهدی فروش اجناس خارجی در اطراف حرم مطهر رضوی را مغایر اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: همچنین این اقدام سبب می‌شود که زائر در حریم بارگاه رضوی به گناه افتاده شود.

وی با بیان اینکه اولویت در مشهد مقدس باید امام رضا (ع) باشد، تصریح کرد: اینکه مدیریت شهری باید پاسخگوی تمام شهروندان باشد درست بوده اما باید این نیازها اولویت‌بندی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در مقابل منتخبان مردم تحمیل انتخابی و اعتقادی ندارم، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که ما ممکن است در عقاید سیاسی  با یکدیگر تفاوت داشته باشیم اما این اعتقادات جزو اصول دین نیستند و نباید عقیده و فکر خود را به هم تحمیل کنیم اما همه ما باید حجت دینی را برای امور خود مورد نظر قرار دهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشروعیت نظام و عملیات کارگزاران با اعمال نظر ولایت صورت می‌گیرد، اظهار داشت: نماینده مقام معظم رهبری در استان‌ها برای اجرای منویات ایشان بوده و در واقع جریان نظارتی برای پاسخگویی به مقام معظم رهبری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در همین راستا باید در برخی از موارد هماهنگی‌هایی بین نمایندگی ولی فقیه و مدیریت شهری به وجود آید تا امور به شکلی مناسب اداره شود به عنوان مثال در مورد سرمایه‌گذاری با تعارضات زیادی در مشهد روبه‌رو هستیم؛ برخی از افراد برای نفع خود به مشهد می‌آیند و ممکن است ساخت و سازها از نظر فرهنگی با مشهد تعارض داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی  با اشاره به استقرار صنایع خرد در مشهد  تأکید کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری در مشهد باید  از ظرفیت‌های این شهر استفاده کرده و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد که بهترین راه آن مستقر کردن صنایع مادر این شهر است.

وی افزود: همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه زائر و زیارت در شهر مشهد بسیار زیاد بوده و می‌توان در این حوزه نیز ورود پیدا کرد که هم سبب آبادانی شهر مشهد شده و هم برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد مقدس شیب امکانات در شهر مشهد را به سمت ثروتمندان  دانست و بیان کرد: در شورای قبلی تأکید بر این داشتم که هزینه تزئین شهری در مناطق برخوردار بسیار بالاتر از عمران و آبادانی  مناطق کم برخوردار است و روا نیست که یک فرد ثروتمند از صحنه‌های دلنواز شهری استفاده کند و اصلا تشکر هم نکند و این در حالی باشد که بچه‌های فقرا در خاک بغلتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مدیریت شهری دوره چهارم اقدامات مناسبی را برای حاشیه شهر انجام دادند، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که در هر وضعیتی قشر فقیر بیشتر مد نظر قرار داده شوند همانطور که در دوره فعلی هم آقایان به حاشیه شهر رسیدگی کرده و در عین حال پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند قطار شهری را نیز ادامه دادند.

وی افزود: ستادی برای حاشیه شهر مشهد ایجاد شد که شامل سپاه، امور مساجد، شهرداری و دیگر نهادهایی از این دست تشکل دادند که  400 مسجد ویرانه را آباد کردند و سالن‌های ورزشی را ساختند که سبب شد وضعیت فرهنگی و آبادانی حاشیه شهر مشهد مقداری بهبود یافته و مقام معظم رهبری فرمان دادند که این ستاد اقدامات خود را تا 5 سال دیگر ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی توس را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی شهر مشهد دانست و خاطرنشان کرد: بنده در دوران فعالیت خود در شهر مشهد هرگز در فعالیت نهادهای دولتی و یا حاکمیتی به هیچ عنوان دخالت و تحمیلی نداشته و حتی برای قرار دادن افراد در پست‌های مختلف نیز نظری نداده‌ام همچنین هیچ کدام از هزینه‌های نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی به علت وجود آستان قدس رضوی بر عهده شهرداری و یا استانداری نیست.
نظرات بینندگان