arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

مراسم ترحیم مریم میرزاخانی پنجشنبه در تهران برگزار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم ترحیم مرحوم «مریم میرزاخانی» در مسجد جامع شهرک غرب تهران روز پنجشنبه این هفته (29 تیرماه) برگزار می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، این مراسم از عصر روز پنجشنبه به نشانی شهرک غرب، میدان صنعت، خیابان سیف، مسجد جامع شهرک غرب از سوی بستگان آن مرحومه برگزار می‌شود؛ همچنین ساعت دقیق برگزاری مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.

احمد میرزاخانی، پدر مرحومه مریم میرزاخانی که در زمان حاضر به دلیل بیماری و درگذشت دخترش در آمریکا بسر می‌برد، ‌بنیانگذار مجتمع خیریه رعد، رئیس هیات مدیره و عضو هیات مدیره دانشگاه علمی کاربردی این مجتمع است.

مریم میرزاخانی، ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استانفورد متولد 13 اردیبهشت 1356در شهر تهران است. وی در سال‌های 1373و 1374در زمان تحصیل در دبیرستان با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ‌کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد 1995 کانادا علاوه بر کسب مدال طلا، حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد.

وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد. وی بعد از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه استنفورد به عنوان استادیار وارد دانشگاه پرینستون شد و سپس بعد از مدتی تدریس در آن دانشگاه وارد دانشگاه استنفورد شد. مریم میرزاخانی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری سرطان، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.
نظرات بینندگان