arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

وزیر دادگستری: نحوه دفاع ازحقوق جمعیت زیر18 سال کشورتصویرآینده ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیردادگستری با بیان اینکه امروز نزدیک به 24 میلیون شهروند ایرانی زیر 18 سال سن دارند گفت: نحوه برخورد امروز ما با این جمعیت و نحوه دفاع از حقوق آنان تصویراینده کشورمان خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلیمن مصطفی پورمحمدی روزیکشنبه درمراسم رونمایی از پروژه های اپراتورسوم تلفن همراه بربسترشبکه ملی اطلاعات افزود: آینده کشور بستگی به این دارد که امروز ما چگونه با این نسل مان برخورد و ازحقوق آینده سازان کشور چگونه دفاع و نیازهای آنها را تامین می کنیم.
 
عضو هیات دولت ادامه داد: هر آنچه امروز با جمعیت نوجوان مان و فرزندان و کودکان عمل می کنیم تصویر آینده ایران است و این امر روشن و مسجلی است که مسوولان کشور باید در این زمینه سرمایه گذاری کند.
 
پورمحمدی بایادآوری این موضوع که مرجع ملی حقوق کودک ازسالیان گذشته در دادگستری شکل گرفته است، گفت: ما با یک نگاه جامع با همه دستگاه های کشوری در این زمینه فعالیت و تعامل داریم و این موضوع اکنون به استان ها کشیده شده است.

وی ادامه داد: دراین زمینه مهم است که همه دستگاه ها بتوانند براساس اطلاعات واقعی تصمیم بگیرند و خدمات ارایه کنند که راه اندازی سامانه گنج انسان توسط اپراتور سوم ارتباطی پاسخگوی این نیاز است.

پورمحمدی اقدام اپراتور سوم در راه اندازی سامانه گنج انسان برای ساماندهی مشکلات کودکان را اقدام خوب توصیف کرد و گفت: اکنون برای این سامانه اطلاعات پراکنده جمع آوری شده است و اکنون بزرگ ترین بانک اطلاعاتی کشور در این زمینه تجمیع شده است که از بیش از 30 تا 40 مرکز تولید اطلاعات، اطلاعات دریافت کرده و تجمیع شده است.

وزیردادگستری افزود: این بانک حاوی انباشت فوق العاده ای از اطلاعات در این بخش است که تجمیع شده وفاز نخست آن توسط اپراتور سوم ارتباطی کشور شکل گرفته است.

پورمحمدی اظهارامیدواری کرد: این یک بسترجدی خدمات دولت الکترونیک، استفاده از فضای شبکه ارتباطی کشور و بهترین نوع بهره برداری از شبکه اجتماعی باشد و انتظار می رود سایر نیازهای این مجموعه کامل شود.

این عضو هیات دولت درادامه با بیان این که اگرامروز بخواهیم درحوزه حقوق شهروندی و حقوق عامه دفاع و صحبت کنیم ابزار این عرصه را لازم داریم گفت: ابزار اصلی در فضای امروز جامعه جهانی تکنولوژی ارتباطات است و این واقعیتی جدی است.

پورمحمدی افزود:اگر می خواهیم خدمات خوب، سریع و ارزان به مردم ارایه دهیم و حقوق عامه را رعایت کنیم باید فضای جامعه را باز، با نشاط و شفاف کنیم و اطلاعات در اختیار همه باشد و همه با مجموعه تحول های جاری در کشور آشنا باشند و بدانند چه اموری در کشور درجریان است این منوط به جریان آزاد اطلاعات است.

وزیردادگستری اظهارکرد: اگر به توسعه و پیشرفت کشور به طور جدی اعتقاد داریم باید این مسیر با جدیت دنبال شود.

پورمحمدی با بیان اینکه اکنون استفاده از فضای دیجیتال در بین مردم بیش از دولت است گفت: هرچه تلاش می کنیم دولت الکترونیک را گسترش دهیم با موانعی جدی مواجه هستیم.

مراسم رونمایی از پروژه های اپراتور سوم ارتباطی کشورصبح امروز(یکشنبه) با حضور محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فای مجازی درمجموعه فرهنگی ورزشی کارگران تهران برگزار شد.
نظرات بینندگان