arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

تشکر دبیرکل سازمان ملل از ایران برای اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان ملل به مناسبت دومین سال حصول توافق هسته‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به حمایت خود از این توافق تاریخی در آینده ادامه دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت دو ساله شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: گروه 3+3، اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران دو سال پیش به یک توافق تاریخی با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتند که در قطعنامه 2231 شورای امنیت نیز به تایید رسید. برجام یک دستاورد بزرگ در حوزه منع اشاعه هسته‌ای بود که به ما این امیدواری را می دهد که پیچیده‌ترین موضوعات در این زمینه می‌تواند از طریق گفت‌وگو، درک مشترک و همکاری حل شود. من اطمینان دارم که برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی رسمی سازمان ملل گوترش افزود: من با گذشت 2 سال از توافق از ادامه اجرای آن خرسند هستم. من از جمهوری اسلامی ایران برای اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش همانگونه که آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی تایید می‌کند تشکر و قدردانی می کنم. من همچنین از تعهد دوباره طرف‌های برجام در 25 آوریل در وین به اجرای موثر و کامل این توافق استقبال می کنم. تعهد پایدار آنها برای موفقیت و اعتبار بلند مدت توافق هسته ای ضروری است. من از آنها می‌خواهم تا به همکاری با یکدیگر همراه با حسن نیت و عمل متقابل برای تضمین این که تمام طرف‌ها از توافق نفی می برند، ادامه دهند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین در بیانیه خود آورده است: من از تمام کشورهای عضو می‌خواهم تا باز هم از ادامه پیگیری این توافق تاریخی حمایت کنند. من نیز کماکان از اجرای برجام مطابق با قطعنامه 2231 و دیگر تصمیمات مربوطه شورای امنیت پشتیبانی می‌کنم. این به نفع جامعه بین الملل است که این دستاورد حاصل از دیپلماسی چند جانبه بتواند چالش‌های اجرا و انتقال قدرت را تاب بیاورد،‌ چرا که در راستای تعهد مشترک ما به دیپلماسی و گفت‌وگو است.
نظرات بینندگان