arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

خدمات رسانی به زائران در مراکز درمانی مجهز در ایام حج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت از ارائه خدمات مراکز درمانی مجهز با پزشکان زبده به حجاج در مراسم حج خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت درباره امکانات پزشکی در مکه و مدینه در ایام حج اظهارکرد: تمام امکانات پزشکی با متخصصان درجه یک کشور در مراسم حج به زائران خدمات رسانی می کنند. کادر پزشکی همه ایرانی هستند که از میان پزشکان زبده سراسر کشور انتخاب شده اند. این افراد طبق قوانین کشورعربستان تنها به زائران ایرانی خدمات ارائه می دهند و چند مرکز بیمارستانی در مکه و مدینه نیز در تمام زمینه های تخصصی پزشکی فعالیت خواهند داشت.

وی درباره تأمین داروی زوار در ایام حج افزود: محموله دارویی برای انتقال به عربستان تهیه شده است و به زودی به این کشور ارسال می شود. بر اساس تجربیات سال های گذشته بیش از ۴۰۰ نوع دارو در این محموله گنجانده شده است. حجاجی که از داروهای خاصی استفاده می کنند باید به میزان تعداد روزهایی که در حج هستند و یا حتی به میزان بیشتر، دارو به همراه داشته باشند. تعدادی از داروها باید با نسخه پزشک حمل شوند که لیست این داروها از طریق پزشک کاروان ها به حجاج اعلام می شود.

مرعشی درباره واکسن‌های ضروری برای زوار افزود: تنها واکسن ضروری برای حجاج واکسن مننژیت است که باید کارت آن را نیز به همراه داشته باشند. هلال احمر به میزان کافی در کشور این واکسن را توزیع کرده و کارت آن را نیز صادر می کند. برای حجاج سالمند و یا بیمار تعداد دیگری واکسن توصیه می شود که البته اجباری نیست.

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت درباره ارزشیابی عملکرد پزشکان در ایام حج افزود: گروهی با عنوان گروه سلامت کاروان ها هر روز از مراکز بیمارستانی بازدید می کنند و عملکرد پزشکان و نحوه برخورد آنان را مشاهده می کنند. نهایتا گروه سلامت کاروان با پرکردن فرم ارزشیابی پزشکان، تکلیف همکاری کردن و یا نکردن با آن ها را در سال های آینده مشخص می کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: حجاج باید در ابتدای سفر پزشکان را از بیماری خود آگاه کنند و این کار باعث می شود پزشکان آن ها را زیر نظر داشته باشند و خود آن ها نیز با سلامت بیشتری از سفر استفاده کنند.
نظرات بینندگان