arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

ماکرون از احتمال تغییر نظر ترامپ درباره معاهده پاریس خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لو ژورنال دو دیمانش امروز (یکشنبه) گزارش داد، ماکرون ابراز امیدواری کرده که نظر ترامپ درباره خروج آمریکا از معاهده تغییرات آب و هوایی پاریس تغییر کند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس‌جمهوری آمریکا به این روزنامه گفت: او (دونالد ترامپ) به من گفت که ظرف ماه‌های آتی یک راه‌حل پیدا خواهد کرد. ما درباره جزئیات مسائلی که ممکن است او را به بازگشت به معاهده پاریس ترغیب کند، گفت‌وگو کردیم.    

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ گفته است معاهده پاریس علیه آلوده‌کنندگان بزرگی مثل هند و چین موضع نرمی دارد و صنعت آمریکا را به خطر می‌اندازد.

ترامپ جمعه گذشته ظاهرا درهای تغییر موضعش را درباره توافق آب و هوایی ۲۰۱۵ پاریس باز گذاشت. او اوایل امسال از این معاهده خارج شد.

توافق مذکور سال ۲۰۱۵ مورد اتفاق نظر حدود ۲۰۰ کشور قرار گرفت. هدف از این توافق کاهش گرم شدن زمین به دو درجه یا کمتر از آن تا سال ۲۱۰۰ بود که عمدتا از طریق کاهش گاز دی اکسید کربن و سایر آلاینده‌های حاصل از سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود. ترامپ همواره تاکید می‌کند که آماده توافقی بهتر برای آمریکاست.
نظرات بینندگان