arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

سفیر امارات در روسیه: بحران قطر با میانجیگری آمریکا حل نخواهد شد

سفیر امارات عربی متحده در روسیه اعلام کرد که توافق وزیر خارجه آمریکا و قطر هرگز مشکل اصلی را حل نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر امارات عربی متحده در روسیه اعلام کرد که توافق وزیر خارجه آمریکا و قطر هرگز مشکل اصلی را حل نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «عمر سیف غباش» سفیر امارات در روسیه با اشاره به اینکه توافق «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با قطر مشکلی را حل نخواهد کرد، تأکید کرد که مشکل اصلی یک قضیه منطقه‌ای است و نیاز به راه‌حل منطقه‌‌ای دارد.

وی اشاره کرد که قطر از گروه‌های افراطی که آینده سیاسی جهان عرب را تهدید می‌کند، حمایت بعمل می آورد و این یک مشکل اصلی است که ما با آن مواجه هستیم.

به نقل از پایگاه خبری النشره، غباش افزود که شبکه الجزیره به تروریست‌ها و گروه‌های افراطی اجازه می‌دهد که پشت دوربین این شبکه ظاهر شوند اما از شنیده شدن صدای لیبرال‌ها ممانعت می‌کند.

وی همچنین گفت که الجزیره ادعا می‌کند حقایق و اطلاعات را ارائه می‌کند و به همه طرف‌ها فرصت می‌دهد اما حقیقت این است که این شبکه به تروریست‌ها و افراطی‌ها اجازه می‌دهد که در برنامه‌های این شبکه حضور پیدا کنند.

چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین اخیرا به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند و امیر کویت تلاش‌های خود برای میانجی‌گری جهت حل این اختلافات را آغاز کرد و هفته گذشته نیز «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای حل این اختلافات به کویت، قطر و عربستان سفر کرد.
نظرات بینندگان