arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

آمریکا: در حال حاضر به برجام پایبند هستیم / کانال‌هایی برای ارتباط با دولت ایران داریم

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن تا زمان تکمیل شدن بازنگری سیاست‌هایش در قبال ایران، به توافق برجام پایبند خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن تا زمان تکمیل شدن بازنگری سیاست‌هایش در قبال ایران، به توافق برجام پایبند خواهد بود.

به گزارش انتخاب، هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره ضرب‌الاجل تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در روزهای آینده و وضعیت بازنگری دولت آمریکا درباره سیاست ایران گفت: بازنگری در سیاست ایران همچنان در جریان است. می دانم که افراد توجه زیادی به این موضوع دارند. ما گفتیم و دولت گفته است که دست کم تا زمانی که بازنگری تکمیل شود ما به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند خواهیم بود.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، نوئرت ادامه داد: این مسئله تغییر نکرده است. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران در قبال تعهدات خود به شدت پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا تاکنون با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود گفت‌وگویی داشته است، تصریح کرد: فکر می‌کنم که تاکنون چنین کاری انجام نشده است. ما به‌طور قطع کانال‌های دیپلماتیک مختلف و روش‌های ارتباطی داریم که می‌تواند برای ارتباط با دولت ایران استفاده شود. از نظر من گفت‌وگویی صورت نگرفته اما من نمی‌توانم در باره رایزنی‌های دیپلماتیک خصوصی اظهار نظری داشته باشم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباه علت جلوگیری از ورود یک پزشک برجسته ایرانی به شهر بوستون گفت که این موضوع باید از اداره گمرک و گشت مرزی پیگیری شود و مردم بی دلیل می‌خواهند پای دولت فدرال را در موارد منع ورود اتباع برخی کشورها به میان بکشند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان