arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

30.000 هزار مسجد کشور روحانی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای نگهبان و رئیس حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر 30هزار مسجد در سراسر کشور از وجود روحانیت بی بهره هستند و یا روحانیت بصورت دایم در این مساجد فعالیت نمی کند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا؛ آیت الله مرتضی مقتدایی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح فاز نخست بنیاد نیکو کاری خیر مدرسه اکبر ابراهیمی که در شهر دماوند برگزار شد افزود: کمبود روحانیت یکی از مشکلات جامعه است و در بسیاری از روستاهای کشور کمبود روحانیت به شدت احساس می شود.

وی بیان کرد: در جلسه ای که در استان آذربایجان غربی داشتیم یکی از امامان جماعت گفت روستایی وجود دارد که از اول انقلاب اسلامی تاکنون هیچ روحانی برای تبلیغ احکام اسلامی به این روستا سفر نکرده است.

وی در ادامه به فعالیت نیکوکارانه خیرین در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: خیرین مسجدساز؛ مدرسه ساز و ... با اقدامات نیکوکارانه مال خود را در راه خدمت به بندگان خدا خرج می کنند و در واقع این خیرین با خدا معامله می کنند.

این عضو شورای خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خیرین با احداث مسجد و مدرسه و هر اقدام دیگری برای جمعی از افراد صالح اقدام می کنند که این نیت و حرکت خالصانه در نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به همت خیر مدرسه ساز حاج اکبر ابراهیمی فاز نخست بنیاد نیکوکاری این خیر با حضور جمعی از خیرین در شهر دماوند افتتاح شد.

این بنیاد نیکوکاری خدماتی به کودکان و دانش آموزان بی سرپرست ارایه می کند.

قرار است فاز دوم این بنیاد نیکوکاری در نیمه دوم شهریورماه افتتاح شود.

نظرات بینندگان