arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

۷مدال رنگارنگ حاصل کار کاراته کاهای جوان ایران در قهرمانی آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پایان روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا، کاراته کاهای جوان ایران ۷ مدال رنگارنگ کسب کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا کاراته در قزاقستان، کاراته کاهای جوان ایران در بخش کومیته به مصاف حریفان رفتند و در پایان به ۷ مدال رنگارنگ رسیدند.

در وزن 48-کیلوگرم جوانان، لیلا برجعلی با نتیجه 10 بر صفر نماینده هنگ کنگ را برد و سپس ازبکستان را 4 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. برجعلی در فینال برابر نماینده کشور ژاپن قرار گرفت و 4 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفت.

در وزن 61-کیلوگرم جوانان، محمدرضا مرادی برابر قزاقستان با نتیجه 2 بر صفر، چین تایپه 3 بر صفر و چین 3 بر صفر برد و راهی دیدار پایانی شد و در فینال نماینده کشور میزبان را 3 بر یک از پیش رو برداشت و طلا گرفت.

در وزن 53-کیلوگرم جوانان، فاطمه سعادتی حریفانی از هند، تاجیکستان و ویتنام را برد و به دیدار فینال رسید. فاطمه سعادتی با غلبه بر نماینده ژاپن مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 59-کیلوگرم جوانان، مبینا حیدری نماینده چین تایپه را 6 بر 2 برد، مقابل قزاقستان 2 بر یک باخت و در رپه شارژ 7 بر صفر به برتری رسید و برنز گرفت.

️در وزن 59+کیلوگرم جوانان، مینا یوسفی ابتدا نماینده تایلند را از پیش رو برداشت و سپس موفق شد حریفی از چین را 3 بر صفر شکست دهد و راهی فینال شود. یوسفی برابر نماینده کشور میزبان 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 76-کیلوگرم جوانان، باربد صداقت با برتری برابر نمایندگان قرقیزستان، عربستان و مالزی به فینال مسابقات این وزن راه پیدا کرد.

باربد صداقت در فینال 3 بر یک از سد کاراته کای قزاقستانی گذشت و قهرمان شد.

در وزن 68-کیلوگرم جوانان، سیدعلی کریمی با غلبه بر ژاپن 6 بر صفر، قزاقستان 6 بر3، ازبکستان 3بر صفر، راهی دیدار فینال شد. سیدعلی کریمی با شکست دادن حریفی از چین تایپه با نتیجه یک بر صفر مدال طلای رقابتهای آسیایی را کسب کرد.

در وزن 76+کیلوگرم جوانان، مجید نیکوهمت با نتیجه 6 بر صفر هند را برد و سپس چین تایپه را 9 بر صفر مغلوب کرد و به فینال راه یافت. او  در دیدار فینال برابر کاراته کایی از کشور قزاقستان 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

علیرضا علیزاده در وزن -۵۵  کیلوگرم نیز با قبول شکست مقابل حریف خود باخت و حذف شد.
نظرات بینندگان