arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

نماینده ولی‌فقیه در امور حج: بخشی از فضای مسموم علیه حج از خارج هدایت می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر گفن: فضای مسموم ایجاد شده درجامعه، علیه حج، هدایت شده از خارج از کشور است و امسال همه باید تلاش کنیم تا زائران بدون اضطراب و با آرامش خاطر، راهی سرزمین وحی شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر با حضور در دوره آموزشی کوثر ویژه فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور به فضای مسموم ایجاد شده علیه حج در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات منفی در فضای مجازی منحصر به حوزه حج نیست و در دیگر مسایل داخلی هم دیده می شود که خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه بسیار قوی و هوشیارعمل کرده است.

قاضی عسکر ، نقش پلیس فرودگاه ها در ایجاد آرامش بین حجاج هنگام اعزام را مهم دانست و افزود: پلیس فرودگاه ها هنگام بدرقه حجاج تلاش کند تا زائران با آرامش بیشتری عازم سرزمین وحی شوند.

وی در ادامه لزوم رعایت مسایل امنیتی و نکات مورد توجه درسفرهای زیارتی در بازرسی های خروج از کشور را یادآور شد و گفت: بادقت و مراقبت بیشتر و با حفظ ارزش های اخلاقی اسلام مطمئن هستم مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد.

وی مسئولیت نیروی انتظامی در ایجاد امنیت برای مردم درحوزه های مختلف را حساس خواند و اخلاق و گفتار خوب در برخورد با مردم را روش و دستور اسلام ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه با تقدیر از عملکرد پلیس فرودگاه در موضوع شناسایی و جلوگیری از حمل مواد مخدر به خارج از کشور اظهار کرد: برخورداری از تخصص لازم و استفاده از ابزارهای مناسب موجب شد که ما در سال گذشته حتی یک مورد دستگیری در فرودگاه های جده و مدینه نداشته باشیم و این افتخاری برای نیروی انتظامی و پلیس فرودگاه های جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید براینکه حج می تواند عامل حذف برخی ازاین مشکلات از جمله اعتیاد به موادمخدر نیز باشد ، افزود: مسئولان مربوطه موظفند در جلسات آموزشی حجاج، مطالبی را که در این زمینه و موارد دیگر زائران باید مطلع باشند بازگو کنند و ضمن تعامل با مدیر، عوامل اجرایی و روحانیون ، کاملا نسبت به خطرات و عواقب وخیم آن توجیه باشند و برخورد مناسب صورت گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی به شرایط و تحولات منطقه هم اشاره کرد و گفت: بحمدلله شرایط و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خوب است و از نظر سیاسی نیز وضعیت کشوربهتر از سال های گذشته است و ما امیدواریم حج امسال آرام برگزار و باعث آبرو وعزت برای نظام شود.

براساس این گزارش سردارحسین مهری ، فرمانده پلیس فرودگاه های کشورهم در جلسه امروز درخصوص اهداف برگزاری دوره آموزشی کوثر گزارشی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: فرماندهان نیروی انتظامی در 20 ایستگاه پروازی ضمن هماهنگی با دیگر دست اندرکاران در حوزه فرودگاه برای آغاز عملیات اعزام زائران حج 96 آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: رفتار خوب و تکریم زائران بیت الله الحرام اولویت نخست نیروی انتظامی است.
نظرات بینندگان