arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

چرا درآمد کمپانی LG این روزها سقوط کرده است؟

اگرچه هنوز شرکت LG ، گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 خود را منتشر نکرده اما اینک برآورد خود از میزان درآمدهایش را عنوان کزده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهرداد نوروزی : شرکت ال جی الکترونیکس اگر چه هنوز گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ خود را منتشر نکرده اما اینک برآورد خود از میزان درآمدهایش را عنوان کرده است. شرکت کره ای باور دارد که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، توانسته ۱۴ درصد درآمد بیشتری کسب کند ولی این درآمد همچنان کمتر از انتظارات تحلیلگران بوده است . علت نرسیدن به سطح انتظارات نیز، بخش موبایل و فروش اندک این قسمت ذکر شده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز؛ ال جی که اکنون دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون پس از سامسونگ است، برآورد می کند که در مقطع زمانی بین ماه های آوریل و ژوئن به درآمدی معادل ۶۶۴ میلیارد وون (۵۷۴.۴۹ میلیون دلار) دست پیدا کرده باشد اما پیش از این، تحلیلگران انتظار درآمد ۷۵۵ میلیارد وون را داشتند.

ال جی شرح دقیقی بر عملکرد بخش های مختلف خود نداده ولی تحلیلگران باور دارند که ااحتمال می رود بخش موبایل برای نهمین دوره مالی پیاپی، با زیان عملیاتی رو به رو شده باشد؛ زیانی که از فروش ضعیف موبایل ها و همچنین افزایش بودجه تبلیغاتی برای موبایل G6 سرچشمه گرفته است.

یکی از تحلیلگران در همین رابطه می نویسد: «احتمال این می رود که زیان های بخش موبایل به بالاتر از ۱۰۰ میلیارد وون (۸۶ میلیون دلار) رسیده باشد. درصد سود دهی بخش های تلویزیون و لوازم خانگی هم اندکی ضعیف تر از پیش بینی های قبلی بوده اند.»

همه این ها در حالیست که روز گذشته، خبر رسید که سامسونگ احتمالاً تا چند روز آینده گزارش مالی خود را با عنوان «بهترین دوره مالی در تاریخ سامسونگ الکترونیکس» منتشر خواهد کرد و درآمدش از سطح انتظارات تحلیلگران نیز فراتر رفته است.


نظرات بینندگان