arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

سلطانی فر: حق پخش تلویزیونی را محقق می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ورزش با اشاره به نشست های برگزار شده با رئیس رسانه ملی گفت: در یک رابطه برد - برد حق پخش تلویزیونی را محقق می‌کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد از اعضای این کمیسیون بدلیل همکاری و تعامل در امور مختلف به منظور پیشرفت ورزش کشور به نیکی یاد کرد و گفت : امیدوارم که در ادامه نیز تعاملات موجود با همکاری، همدلی و هم افزایی به منظور حل کردن مشکلات مردم تحقق یابد.

سلطانی فر از ورزش به عنوان مقوله ای نام برد که برای میلیون ها نفر از اقشار مختلف مردم اهمیت فراوانی دارد بطوریکه پیروزی موفقیت ورزشکاران و تیم های ورزشی ایران برای آنها اهمیت فوق العاده زیادی دارد و با افتخار آفرینی قهرمانان در میادین معتبر شاد و خوشحال می شوند و غرور ملی در آنها احیا می گردد.

وی همچنین ورزش را ابزار مهم برای شور و شعف مردم در کوتاه ترین زمان ممکن دانست که با پیروزی یک تیم ملی فوتبال در ظرف دو ساعت یک ملت شاد می شوند. وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : از این نظر هیچ ابزاری با ورزش قابل مقایسه نیست که تا این اندازه باعث افزایش غرور ملی شود.

سلطانی فر با اشاره به رخدادهای مختلف ورزشی در سال های اخیر گفت: هرچند که در برخی رشته ها ناکامی هایی بوده اما خوشبختانه موفقیت های بسیار زیادی به ارمغان آمده است و درخشش های خوبی هم در ورزش داشته ایم. در این بین تلاش ما هم از آغاز فعالیت در راس وزارت ورزش و جوانان پرهیز از حاشیه و تلاش برای ثبات و آرامش بوده تا برنامه ریزی های صورت گرفته در آرامش کامل اجرا شود.

وزیر ورزش و جوانان موفقیت ها و افتخار آفرینی ها در عرصه ورزش را از این منظر که موجبات افزایش غرور ملی و سربلندی را فراهم می کند، مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیروزی در عرصه ورزش مختص به جناح خاص یا ایدولوژی خاصی نیست و همه از موفقیت ورزش کشور خوشحال می شوند به همین دلیل هیچ ابزاری نداریم همچون ورزش که باعث وحدت ملی می شود همه ایرانیان در نقاط مختلف دنیا را حول یک محور قرار می دهد.

سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت هایش به حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه ها به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که وزارت ورزش و جوانان هدفش تکمیل پروژه هایی با اولویت پیشرفت بالا است . برای حل این مشکل هم درصدد هستیم برنامه ریزی کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده ببریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتتاح استادیوم های بزرگ ورزشی در نقاط مختلف کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه درایجاد توازن منطقه ای و توزیع عادلانه امکانات و زیر ساخت های ورزشی کارنامه درخشانی دارد چرا که روزگاری فقط ورزشگاه آزادی امکان برگزاری میزبانی مسابقات مهم بین المللی داشت اما اکنون در اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز و مشهد ورزشگاه های بزرگی داریم و ۲۰ مرکز استان هم دارای استادیوم پانزده هزار نفری هستند که این نشان دهنده کارنامه درخشان جمهوری اسلامی در زمینه سخت افزاری ورزشی است و در طی این سال ها دستاورد های بزرگ ورزشی به ارمغان امده است.

سلطانی فر به موفقیت های فوتبال اشاره و تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ایران صعود مقتدرانه و تاریخی به جام جهانی داشت و در این بین با توجه به صعود تیم های رده های سنی فوتبال به جام جهانی همچنین عناوین سومی جهان در فوتسال و فوتبال ساحلی یک رکورد تاریخی بدست آمد که برای این موفقیت ها حمایت ها و پشتیبانی های خوبی هم صورت گرفت .

وزیر ورزش و جوانان به فعال شدن بخش اقتصاد ورزشی نیز به عنوان یکی از راهبردهای وزارت ورزش و جوانان نام برد و تاکید کرد که با فعال شدن اقتصاد ورزش برخی مشکلات را می توان حل کرد.

سلطانی فر با اشاره به رویداد های مهم ورزشی از جمله بازی های آسیایی جاکارتا و بازی های المپیک ۲۰۲۰ تاکید کرد: در ادوار گذشته المپیک، ورزش ایران در ۴ رشته فقط مدال آور بوده اما با برنامه ریز ی ها و ایجاد انگیزه درصدد فراهم کردن شرایطی هستیم که با توجه به المپیکی شدن کاراته و صخره نوردی در این دو رشته نیز مدال آور شویم و در رشته های تیراندازی و قایقرانی هم به مدال المپیکی دست پیدا کنیم.

سلطانی فر ظرفیت مدیریتی بانوان در ورزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: قطعا از این پس به نسبت قبل از توانمندی مدیریتی بانوان در ورزش هم استفاده خواهیم کرد چرا که اعتقاد داریم در این بخش هم آنها می توانند موفقیت های خوبی داشته باشند.

 وزیر ورزش و جوانان حق پخش تلویزیونی را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با رئیس رسانه ملی جلساتی را برگزار کرده ایم هدفمان این است که در یک رابطه برد – برد حق پخش تلویزیونی را محقق کنیم.

مسعود سلطانی فر حل مسائل مربوط به جوانان را یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان دانست که مورد تاکید حسن روحانی رییس جمهور بوده است. وزیر ورزش و جوانان گفت: در تمام سفر های استانی با نمایندگان سمن ها نشست های ویژه ای داشتیم . آنچه مسلم است مسائل جوانان در اولویت قرار دارد. اگر انتزاع جوانان و ورزش صورت نگرفت همچنان با کوشش و تمرکز به مسائل جوانان خواهیم پرداخت.

نظرات بینندگان