arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

تشریح جزئیات دیدار عارف و روحانی/ کلیات کابینه آینده بررسی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت:‌ دیدار آقایان عارف با روحانی برای بررسی کلیات کابینه دولت دوازدهم و همچنین نقطه‌نظرات مربوط به کابینه و حمایت نمایندگان برای تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم از دولت برگزار شد.

به گزارش انتخاب، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جلسات فراکسیون امید برای تعیین شاخص‌های اعضای کابینه دولت دوازدهم و با تأیید خبر دیدار عارف با رئیس جمهور در این‌باره، اظهار داشت: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید دیداری با رئیس جمهور کشورمان داشت.

وی افزود: این دیدار به منظور بررسی کلیات کابینه دولت دوازدهم و همچنین نقطه‌نظرات مربوط به کابینه، انتظارات و توقعات مردم و حمایتی که نمایندگان در جهت تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم از دولت خواهند داشت، صورت گرفت.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: برهمین اساس کارگروه تعامل و ارزیابی در فراکسیون امید با تصویب هیأت رئیسه و شورای مرکزی این فراکسیون پیش‌بینی و تشکیل شده است.

تابش اضافه کرد: این کارگروه در دو سه هفته گذشته فعال بوده و نسبت به عملکرد وزرای فعلی براساس شاخص‌های فنی از نمایندگان نظرخواهی کرده که این ارزیابی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه برای وزرای کابینه آینده به یک سری پارامترها وزن داده است، گفت: در این زمینه گزارشی از مؤلفه‌ها و پارامترهایی که وزرا در حوزه عمومی و فنی به زعم اعضای فراکسیون امید باید داشته باشند تهیه شده است که منتظریم رئیس جمهور زمانی را برای این موضوع مشخص و معین کند تا این گزارش تقدیم وی شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه عارف زمانی معاون اول رئیس جمهور بوده و یک شخصیت ملی است آن ملاقات به صورت فراکسیونی نبوده، اما پس از نامه درخواست فراکسیون امید برای ملاقات و دیدار با رئیس جمهور صورت گرفت.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: زمان دیدار اعضای فراکسیون مجلس با رئیس جمهور تاکنون مشخص نشده است اما ما به زمان کاری نداریم؛ در هر صورت شاخص‌هایی در این میان وجود دارد که البته وارد مصادیق نشدیم. ما ارزیابی عملکرد وزرای قبلی و شاخص‌هایی تعیین‌کننده در انتخاب وزرای آینده را تعیین خواهیم کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: ما به عنوان فراکسیون وارد مصادیق نشدیم و اگر رئیس جمهور تشخیص دهد که افرادی را هم در این بین به ما معرفی کند باز هم با نظر مجمع عمومی باید تصمیم‌گیری شود.
نظرات بینندگان