arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

مراکز درمانی مناطق با جمعیت 12هزار نفر به بالا، شبانه روزی می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت گفت: مراکز درمانی مناطق دارای جمعیت 12 هزار تا 15 هزار نفر، شبانه‌روزی می‌شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان مهر خنداب بازدید کرد.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از تامین هزینه تکمیل و تجهیز این بیمارستان بر عهده وزارت بهداشت و بخشی بر عهده استان است، افزود: راه‌اندازی این بیمارستان از مطالبات مردم منطقه بوده است و امید است که به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه روستاهای اطراف نیز مطالباتی دارند، افزود: در این بازدید مقرر شد که درمانگاه روستای جاورسیان شبانه‌روزی شود.

وی تصریح کرد: برخورداری از جمعیت 12 تا 15 هزار نفری شرط تبدیل شدن یک مرکز به مرکزی شبانه روزی است که این روستا از این ویژگی برخوردار است. این مهم مصوبه مجلس است و نمی توان برای مناطق جمعیتی کمتر از این میزان، این خدمت را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مرکز درمانی هر منطقه‌ای که از این ویژگی برخوردار باشد به مرکز شبانه روزی تبدیل می شود، اظهار کرد: پروژه های خوبی در خنداب در دست اجراست و بیمارستان این شهرستان نیز دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است و امید است تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی مقدسی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: وزیر بهداشت اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام داده و امید است تلاش‌های وی در دولت دوازدهم ادامه یابد.

وی اظهار کرد: این تلاش ها از حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی برخوردار خواهد بود.

 مقدسی با تاکید بر این نکته که وزیر بهداشت به مسائل استان مرکزی اشراف کامل دارد، عنوان کرد: راه‌اندازی بیمارستان خنداب یکی از خواسته‌های به حق مردم بود. 40 درصد تامین تجهیزات این مرکز انجام شده و به گفته وزیر 60 درصد باقی مانده نیز آماده است.

براساس این گزارش، تجهیزات مورد نیاز بیمارستان مهر خنداب تا یک ماه آینده تامین می شود.

بیمارستان خنداب در دو طبقه با زیربنای 2500 مترمربع و 32 تخت احداث شده و احداث آن 8 سال به طول انجامیده است.

برای احداث این بیمارستان تاکنون 10 میلیارد تومان هزینه شده است.
نظرات بینندگان