arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

نشست و بررسي ادبيات داستانی و آثار جمالزاده در انجمن اندیشه و قلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار می کند:

به گزارش انتخاب، این نشست با بررسي ادبيات داستانی و آثار جمالزاده  و حضور دكتر شادمان شكروی و استاد مهدی خطيبی روز سه شنبه ٢٠ تير ساعت ١٧:٣٠  در خیابان وليعصر(چهارراه وليعصر به سمت ميدان) ، نرسیده به ميدان وليعصر، خيابان دمشق، پلاک ۹، پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد .

در پیش درآمد این نشست آمده است:
 
ادبيات و بررسي و نقد آگاهانه آثار ادبی همواره از مهم ترين فعاليت های فرهنگی در تمام دنيا به شمار می‌رود، يكی از مهم ترين نياز های ادبيات ايران نيز، نشست های تخصصی در اين زمينه است كه برگزاری اين سلسله نشست ها به همت گروه هنر انجمن انديشه و قلم، آغاز شده است.

 دومين سری اين نشست ها، در تير ماه، تحت عنوان: جمالزاده از سنت تا مدرنيسم ؛ برگزار مي شود و ضمن مروری بر زندگی جمالزاده  و اهميت تاثير و شناخت آثار او پرسشهای زیر مورد کنکاش قرار می گیرد:

 يكی از مهم ترين آثار جمالزاده  يكی بود يكی نبود اوست، دليل اهميت اين مجموعه  در شناخت و گذار ادبيات ايران به سمت مدرنيسم چيست؟

از لحاظ سبك شناسی و پرداخت های آبجكتيو(اُبژه) و سابجكتيو(سوبژه) در راستای   نگاه روانشناسی ادبی و فلسفی،  شخصيت پردازی و پرداخت در آثار جمالزاده چگونه ارزيابی می‌شود؟

آیا بینش جمال زاده نسبت به داستان کوتاه و قدرت تشخیص او در رابطه با جریان و آینده جامعه شناختی ادبیات کوتاه منثور جهان منحصر بفرد یا شایسته توجه جدی بوده است؟

 آیا محمد علی جمال زاده از نظر مهندسی نثر نویسی شایسته مقامی است که جامعه ایرانی برای او قائل می شود؟ آیا ادبیات خلاق کوتاه ما مدیون بدعت های جمال زاده در این حوزه است؟
 
نشست و بررسي ادبيات داستانی و آثار جمالزاده در انجمن اندیشه و قلم 
نظرات بینندگان