arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

متلاشی شدن شش سایت قمار بازی آنلاین در آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس «فتا»ی آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن شش سایت قماربازی آنلاین در آذربایجان‌شرقی با گردش مالی 160 میلیارد تومانی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس «فتا»ی آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن شش سایت قماربازی آنلاین در آذربایجان‌شرقی با گردش مالی 160 میلیارد تومانی خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرهنگ «محسن محمودی» در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که یک باند شرط‌بندی و قماربازی آنلاین در استان شناسایی و دستگیر شده است، اظهار کرد: عوامل این پرونده که پنج نفر بودند شناسایی و منهدم شدند، گردش مالی این پرونده 160 میلیارد تومان برآورد شده است.  
 
وی با بیان این‌که موضوع این شرط‌بندی فوتبال، پاسور و پوکر بوده است، خاطرنشان کرد: شش سایت قماربازی به همراه دیتا بیس و تجهیزات الکترونیکی زیاد به همراه مبالغ زیادی دلار، کشف و دستگیر شدند.  
 
وی با اشاره به این‌که حدود چندین هزار عضو این سایت هستند که اطلاعات این افراد در اختیار پلیس فتا قرار گرفته است، تصریح کرد: حدود 87 کارت اعتباری که مربوط به بانک‌های مختلف بود، شناسایی شد و حتی برخی افراد کارت بانکی خود را هر ماه یک‌ونیم میلیون تومان به این افراد اجاره می‌دادند.  
 
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مردم باید به هیچ عنوان کارت‌های هویتی و اعتباری خود را در اختیار متهمان فضای مجازی قرار ندهند، افزود: شهروندان در فضای مجازی باید بیشتر مراقب خود و فرزندانشان بوده و در برابر این مجرمان هوشیار باشند.  
 
وی افزود: برخی از این افراد کلاهبردار، مردم را با تبلیغاتی با عنوان «یک شبه پولدار شوید»، در فضای مجازی مردم را اغفال می‌کنند با ایجاد این وسوسه‌ها مردم را به سایت خود جذب کرده و کلاهبرداری می‌کنند.  
 
محمودی با اشاره به این‌که رسیدگی به این پرونده با حمایت‌های فرماندهی استان و دستگاه قضایی پیگیری شد، ادامه داد: این عملیات روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) با توجه به آیه‌ی 219 سوره ی بقره نام گذاری شده و این باند با عملیات ویژه با رمز یا مجتبی متلاشی شد.  
 
وی ادامه داد: در این عملیات مموری کارت، مودم، 11 تلفن همراه، نت بوک، هفت لپ تاپ، 14 سیم کارت و لوح فشرده کشف شد.  
 
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این اراذل اوباش سایبری تنها سه درصد درآمد خود را به‌عنوان جایزه به مردم ارائه می‌دهند، اظهار کرد: حدود 97 درصد پول‌های واریز شده به کلاهبرداران و تأسیس‌کنندگان این سایت‌ها متعلق می‌گیرد.  
 
وی در خصوص عملکرد پلیس فتای استان در سه ماه نخست سال، یادآور شد: آذربایجان‌شرقی با 102 درصد آمار کشف جرائم در میان استان‌ها، پیشتاز بوده  و علی‌رغم این‌که بازه‌ی رسیدگی به پرونده‌ها 35 روز است، پلیس فتای استان در طول 14 روز رسیدگی می‌کند.  
 
وی‌ افزود: برداشت‌های غیر مجاز در اینترنت نسبت به سال قبل، 27 درصد کاهش یافته است، اما متأسفانه در این سه ماه زنان بیشتر از مردان به جرائم سایبری روی آورده‌اند که این آمار یک هشداراست.  
 
وی با بیان این مطلب ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با مشکل به پلیس فتا مراجعه کرده یا با شماره‌های،110،197، 32188756 موضوع را به پلیس گزارش دهند.
نظرات بینندگان