arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

دادستان کل کشور خبر داد؛ صدور کیفرخواست برای شش نفر از مدیران تلگرامی/ آخرین وضعیت برخورد با توهین به رئیس جمهور در روز قدس

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق حقیقتا مجاهدانه کار کرد و نفاق به وسیله محاکم و دادستانی کل انقلاب با برخوردهای قاطعانه و مقتدرانه ریشه کن شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق حقیقتا مجاهدانه کار کرد و نفاق به وسیله محاکم و دادستانی کل انقلاب با برخوردهای قاطعانه و مقتدرانه ریشه کن شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای انقلاب گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای دستگاه قضا است تا بخشی از دستاوردها و اقدامات را به نظر مردم برساند.

وی ادامه داد: از حادثه دردناک تیرماه 60 حدود 36 سال می‌گذرد و جوانان امروز ما آن حوادث سخت را ندیده‌اند و شاید از جزئیات امر مطلع نباشند، همان جنایتی که امروز عاملان سرسپرده استکبار به صورت حمایت از گروهک‌های تکفیری انجام می‌دهند در دهه 60 نیز داعش‌های داخل کشور این جنایات را مرتکب می‌شدند و خوشبختانه مردم این جنایتکاران را شناخته و پس زدند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق حقیقتا مجاهدانه کار کرد و نفاق به وسیله محاکم و دادستانی کل انقلاب با برخوردهای قاطعانه و مقتدرانه ریشه کن شد، هر چند امروز متاسفانه در جهت تخریب و تضعیف قوه قضاییه سخنان و مطالب غیرصحیحی را می خواهند به جامعه القا کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز قوه قضائیه با کمبودهایی که دارد و با تلاش قضات عالیرتبه، در جهت مبارزه با فساد و مفسدین تلاش می‌کند، گفت: البته ما ادعا نداریم که قوه قضائیه امروز ما بی عیب و نقص است؛ اما باید تلاش کنیم بر نقاط قوت بیفزاییم و  قوه قضاییه قوه حاکمیتی است و انتظار این است که نظام دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه در دادستانی بحث نظارت بر دادسراهای سراسر کشور را پیگیر هستیم، گفت: همچنین دفاع از حقوق عمومی، رسیدگی به شکایات مراجعین به دادیارهای سراسر کشور، نظارت عالیه بر ضابطین دستگاه قضایی اعم از ضابط عام و خاص از جمله مواردی است که مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان داشت: در جایی که منافع ایران را در خطر ببینیم از طریق وزارت امور خارجه پیگیر دعاوی می‌شویم که بخشی از دعاوی پیگیری شده، بخشی به نتیجه رسیده و برخی به نتیجه نرسیده است، به عنوان مثال در مورد مصادره بنیاد علوی آمریکا هم شاکی و هم قاضی است.

این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه در نظام اسلامی که برخاسته از معارف دینی است اهانت و حرف‌های ناپسند برای هرکسی که باشد خصوصا مقامات پسندیده نیست و محکوم است، تصریح کرد: دستگاه قضایی این امر را شایسته نظام و مردم نمی‌داند و توسط هر جناح و گروهی انجام شود محکوم است. در ماجرای توهین به رییس جمهور دادستان تهران تشکیل پرونده داد و از ضابطین، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی اطلاعات لازم را جمع آوری کرده است و امیدواریم برخورد عادلانه صورت گیرد.

وی ادامه داد: اهانت برای هیچ مقام و فرد مسلمان زیبنده نیست و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و انتظار ما از اصحاب رسانه تلاش در این عرصه است.

دادستان کل کشور در رابطه با اخرین وضعیت پرونده مدیران کانالهای تلگرامی گفت: برای شش نفر کیفر خواست صادر شده و به دادگاه رفته است.

نظرات بینندگان