arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۶

AFC از برگزاری جام جهانی 2022 در قطر حمایت کرد

بالاترین نهاد فوتبالی آسیا بار دیگر حمایت خود را از اینکه جام جهانی2022 به میربانی قطر برگزار شود، اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بالاترین نهاد فوتبالی آسیا بار دیگر حمایت خود را از اینکه جام جهانی2022 به میربانی قطر برگزار شود، اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم،  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود، نتیجه‌گیری‌اش را از گزارشی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در زمینه فرایند اعطای میزبانی جام جهانی 2022 منتشر کرده است، اعلام کرد.
 
در بیانیه AFC  آمده است: در این رابطه، حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا مشتاق به ادامه کار آماده‌سازی تا رسیدن به جام جهانی 2022 است، مسابقاتی که تنها مربوط به قطر نمی‌شود و متعلق به فوتبال سراسر آسیاست.  AFC به حمایت خود در جریان این فرایند ادامه خواهد داد که منجر به جام جهانی تاریخی در سال 2022، اولین جام جهانی در خارومیانه و جهان عرب خواهد شد.
 
به گزارش تسنیم، پس از اینکه روزنامه آلمانی «بیلد» اعلام کرد به گزارش 403 صفحه‌ای و کامل مایکل گارسیا، محقق وقت کمیته اخلاق فیفا پیش از اینکه از سمت خود در فدراسیون جهانی فوتبال استعفا کند، دسترسی پیدا کرده است، فیفا به منظور شفاف‌سازی گزارش کامل گارسیا را در سایت رسمی خود در سه بخش منتشر کرد.
 
پیش از این جزئیات مختصری از این گزارش در سال 2014 منتشر شده بود که در همان زمان جنجال بسیاری به پا کرد، گزارشی که مربوط به اتهام فساد در فرایند مناقصه و اعطای میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 بود.
 
کمیته عالی تحویل و میراث قطر هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود اینکه ما روی زمان انتشار این گزارش بحث داریم، اما از انتشار گزارش گارسیا استقبال می‌کنیم. ما بر این باوریم که وسعت همکاری ما با این تحقیق و نتیجه آن، اثباتی بر درستی ما در جریان واگذاری امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 است.
نظرات بینندگان