arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

گزارش سالانه آمریکا از وضعیت قاچاق انسان در جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه آمریکا در گزارش جدیدی چین را در لیست بدترین ناقضان حقوق بشر در زمینه قاچاق انسان قرار داد. نام چین در کنار روسیه و سوریه در گزارش سالانه "قاچاق انسان" آمده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این گزارش آمده است: "چین به حداقل استانداردهای لازم برای حذف قاچاق انسان نرسیده و تلاش چندانی هم در این راستا انجام نداده است. چین به سطح ۳ که پایین‌ترین سطح است،‌ سقوط کرد."

در این گزارش که آمریکا مدعی است کامل‌ترین منبع از تلاش دولت‌ها برای مبارزه با قاچاق انسان است،‌ با توجه به اقدامات دولت‌ها رتبه‌گذاری در ۳ سطح که سطح یک بهترین محسوب می‌شود، انجام شده است. اگر کشوری برای دو سال در "لیست نظارتی سطح ۲" قرار بگیرد، به صورت خودکار به سطح ۳ تنزل می‌یابد مگر آنکه وزارت خارجه آمریکا برای باقی ماندن آن کشور در سطح 2، مجددا تصمیم‌گیری کند.

چین سال گذشته این امتیاز را گرفته بود. امسال رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا می‌توانست آن را تمدید کند اما این کار را نکرد. او سه‌شنبه گفت: "چین در گزارش امسال به سطح ۳ سقوط کرده چرا که گام‌های راسخی برای مقابله با قاچاق انسان انجام نداده است. از جمله می‌توان به نیروی کار اجباری از کره‌شمالی اشاره کرد که در چین مستقر می‌شوند."

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیش از انتشار این گزارش گفته بود: "اراده دولت پکن در مبارزه با قاچاق انسان تزلزل‌ناپذیر است و نتیجه آن برای همه قابل مشاهده است. چین قاطعانه مخالف اظهارات غیر مسوولانه آمریکا درباره تلاش‌ سایر کشورها در مبارزه با قاچاق انسان است."

براساس گزارش آمریکا، چهار کشور دیگر از جمله روسیه،‌ کره‌شمالی و سوریه در تازه‌ترین گزارش به سطح ۳ تنزل پیدا کردند. جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو،‌ مالی،‌ گینه و لیبریا هم در سطح ۳ قرار گرفتند. ‌۱۴ کشور از جمله بنگلادش، عراق و نیجریه هم به لیست نظارتی سطح ۲ سقوط کردند و با خطر قرار گرفتن در سطح ۳ مواجه هستند.

طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، دو کشور لوکزامبورگ و گایانا در آمریکای جنوبی از سطح ۲ به سطح یک ارتقا یافته‌اند و ۹ کشور هم از جمله میانمار از بدترین سطح به "لیست نظارتی" سطح ۲ رسیدند. قطر و اوکراین هم که از متحدان آمریکا هستند، ‌از لیست نظارتی سطح ۲ به سطح ۲ ارتقا یافتند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان