arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

دکتر محقق داماد: مایه شرم است که دنیای شرک و کفر در صدق و صفا باشند و مؤمنان را به جان هم اندازند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد به مناسبت عید سعید فطر در نامه ای به اندیشمندان بزرگ جهان اسلام نوشت:  دشمنان ما چهره اسلام رحمانی را منزوی ساخته و چهره خشن و ناپسندی از آن ارائه داده اند. این وظیفه متفکران و عالمان بزرگ و راهنمایان مردم است که مؤمنان را به حقایق اسلامی معرفت خداوند رحمان و رحیم آشنا سازند و آنان را به درک بیشتر آیات قرآنی که نمونه ای از آنها ذیلاً می آید، رهنمون گردند.

به گزارش انتخاب، به نقل از صفحه اینستاگرام دکتر محقق داماد متن کامل این نامه در پی می آید:

«باسمه تعالی

اندیشمندان بزرگ جهان اسلام!

فرا رسیدن عید فطر را که یکی از دو عید بزرگ ما مسلمانان است به حضورتان تبریک عرض می کنم و قبولی اعمال و عباداتتان را از درگاه حق متعال مسألت دارم.

فرصت را برای مطرح ساختن چند نکته بسیار مهم غنیمت می دانم:

1- ما در حالی عید فطر را جشن می گیریم که دنیای اسلام در آتش جنگ و خونریزی و برادرکشی می سوزد. قرآن مجید عداوت و بغضاء را ناشی از شیطان دانسته است، بنابراین به یقین عناصر شیطانی دشمنان مسلمان، پشت پرده این گونه اختلافات خونین قرار دارند و نباید از برادران ما به عنوان ابزار استفاده کنند. ما همه بندگان خدای یکتا و پیروان یک پیامبر و یک کتاب الهی هستیم و همگی به سوی قبلة واحد، او را عبادت می کنیم. مایه شرم است که دنیای شرک و کفر و پیروان خدایان گوناگون همه در صدق و صفا باشند و مؤمنان را به جان هم انداخته تا چنگال خونین بر روی هم کشند.

2- با قطع نظر از تحریکات عناصر نفوذی شیاطین برای تفرقه افکنی بی شک جهالت و کج اندیشی دینی در این گونه حوادث نقش مستقیم دارد. دشمنان ما چهره اسلام رحمانی را منزوی ساخته و چهره خشن و ناپسندی از آن ارائه داده اند. این وظیفه متفکران و عالمان بزرگ و راهنمایان مردم است که مؤمنان را به حقایق اسلامی معرفت خداوند رحمان و رحیم آشنا سازند و آنان را به درک بیشتر آیات قرآنی که نمونه ای از آنها ذیلاً می آید، رهنمون گردند:

• یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ‏ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ (208)

اى کسانى که ایمان آورده‏اید همگى در صلح و آشتى درآیید! و از گام هاى شیطان، پیروى نکنید؛ که او دشمن آشکار شماست (208بقره)؛

• یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ (13)

اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‏ها و قبیله‏ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست)، گرامى‏ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! (حجرات /13)؛

• وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ (46)

و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است! (46انفال/)؛

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (حجرات/10)

مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتى دهید و تقواى الهى پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید! (10).

در این روز بزرگ که خداوند برای همه مسلمانان عید قرار داده و ما را مشمول برکات خویش ساخته است همه به درگاهش دست نیایش برمی داریم و عاجزانه از او برای استقرار صلح، دوستی و برادری ایمانی دعا می کنیم.

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقُونا بِالْإیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحیمٌ (حشر/10)
نظرات بینندگان