arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۶

العامری: حیدر العبادی اجازه ورود حشد شعبی به شهر راهبردی تلعفر را نمی‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان بدر عراق تأکید کرد که نخست‌وزیر این کشور به حشد شعبی اجازه ورود به شهر تلعفر را نمی‌دهد و مأموریت حشد شعبی تنها محدود به مرزهای این شهر است.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق در مصاحبه با شبکه ان آر تی عربی گفت: ما نمی‌دانیم به چه دلیلی مانع ورود حشد شعبی به شهر تلعفر در غرب موصل می‌شوند. حشد شعبی نمی‌خواهد با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق بازی موش و گربه بکند. با حشد شعبی با سیاست یک بام و دو هوا برخورد می‌شود. العبادی در سال ۲۰۱۶ دستور مشارکت حشد شعبی در درگیری‌های الکرمه و الصقلاویه را داد اما مانع ورود ما به فلوجه می‌شود.

العامری گفت: العبادی همچنین اجازه مشارکت حشد شعبی در بازپس‌گیری البعاج را که یک شهر سنی مذهب است و غیرنظامیان در آنجا بودند، داد اما اجازه مشارکت ما در بازپس‌گیری شهر تلعفر را که یک شهر شیعی - سنی است و غیرنظامیان در آنجا نیستند، نمی‌دهد. العبادی در یکی از نشست‌هایش با مشارکت حشد شعبی در عملیات آزادی تلعفر موافقت کرد اما تأکید کرد که مأموریت حشد شعبی تنها به مرزهای این شهر محدود می‌شود و حشد شعبی اجازه ورود به این شهر را ندارد و دستگاه‌های امنیتی مسئولیت آزادی مرکز شهر را برعهده دارند.

وی افزود: نخست‌وزیر به ما گفت که زمانی که حشد شعبی به ورودی‌های تلعفر رسید نیروهای ارتش و پلیس را برای حمله به آن می‌فرستیم اما نفرستاد.

العبادی اخیرا دستورات نظامی را به نیروهای حشد شعبی برای محاصره تلعفر داد اما این دستورات اجرا نشد.

العامری گفت: نیروهای حشد شعبی طرحی را که برای بازپس‌گیری مناطق اطراف تلعفر با آن توافق شده بود اجرا نکردند. من می‌دانم چرا فرماندهان حشد شعبی در این محور حرکتی نکرد. زمانی که به آن‌ها ابلاغ کردیم که ما می‌دانیم سکوت کردند و به سمت دیگر رفتند.

نیروهای عراقی روز سه‌شنبه کنترل هفت روستا از توابع شهر تلعفر را در دست گرفتند.

در تابستان ۲۰۱۴ داعش شهر تلعفر و پایگاه هوایی آن را تصرف کرد. این شهر یک بار آزاد شد اما باز به دست داعش افتاد. تلعفر شهری در ۷۰ کیلومتری شمال غرب شهر موصل، مرکز استان نینواست که در ۶۰ کیلومتری مرز با سوریه واقع شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان