arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

وزارت خارجه آمریکا از «اجرای منظم» فرمان مهاجرتی ترامپ خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساعاتی پس از آنکه دادگاه عالی آمریکا با اجرایی شدن بخش هایی از فرمان ممنوعیت مهاجرتی ترامپ موافقت کرد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این فرمان را «به نحو منظم» اجرا خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، ساعاتی پس از آنکه دادگاه عالی آمریکا با اجرایی شدن بخش هایی از فرمان ممنوعیت مهاجرتی ترامپ موافقت کرد، وزارت امور خارجه آمریکا از «اجرای منظم» این فرمان خبر داد.

در همین راستا، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه فرمان ممنوعیت مهاجرتی را که دونالد ترامپ صادر کرده است «به صورت منظم» اجرا خواهد کرد.

گفتنی است که دادگاه عالی آمریکا امروز دوشنبه ۲۶ ژوئن با رفع توقیف دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای محدودیت سفر از کشورهای مسلمان به ایالات متحده، موافقت کرد.

بنابر این گزارش، دادگاه عالی آمریکا که پیشتر رای به توقف این دستور اجرایی ترامپ داده بود، اکنون پذیرفته تا بخش‌هایی از آن اجرایی شده و جلسات مباحثه درباره آن برگزار خواهد کرد.

بر این اساس، دستور ترامپ برای ممنوعیت مهاجرت از ۶ کشور مسلمان (ایران، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان) تا ۷۲ ساعت دیگر اجرایی خواهد شد.

در بیانیه این نهاد قضایی آمده است که به جز آنهایی که با آمریکا رابطه حسنه دارند، شروط ذکر شده در این دستور اجرایی برای تمام افراد دیگر که هیچ ارتباطی تا کنون با ایالات متحده نداشته‌اند، اعمال می‌شود.

پس از این بیانیه، کاخ سفید بلافاصله در بیانیه ای این تصمیم دادگاه عالی آمریکا را نشانه ای بر پیروزی واضح دولت جدید ایالات متحده آمریکا به ریاست دونالد ترامپ عنوان کرد.
نظرات بینندگان