arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

روایت شمخانی درباره صدور دستور حمله موشکی به داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن توضیح روند تصمیم گیری پیرامون عملیات اخیر موشکی سپاه پاسداران، بر لزوم پرهیز از تبدیل کردن موضوع به کشمکش داخلی تاکید کرد و گفت: وقتی عملیات در شورای امنیت ملی به تصویب رسید، نیروهای مسلح هم اقدام کردند.
 
به گزارش انتخاب، علی شمخانی درباره نحوه تصمیم گیری در عملیات موشکی به مواضع داعش گفت: ما نباید این موضوع را تبدیل به یک کشمکش داخلی کنیم. سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح روشن است که در راس آن آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا قرار دارند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران،اضافه کرد: فرمانده کل قوا اراده و تدبیر کرده است و هر آنچه را که فراتر از تصمیم‌گیری نیروهای مسلح است، ابتدا با شورای عالی امنیت ملی مشورت می‌شود.
 
او با اشاره به عملیات اخیر موشکی سپاه گفت: این موضوع اول در شورای امنیت ملی مطرح شد و به تصویب رسید. اینکه می‌گوییم به تصویب رسید یعنی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا تصویب کردند که این کار صورت گیرد و همه مصوبات شورای امنیت ملی از چنین خصلتی برخوردار است.
 
شمخانی تاکید کرد: وقتی عملیات موشکی در شورای عالی امنیت به تصویب رسید، نیروی مسلح هم اقدام کرد. هر دو طرف درست می‌گویند اما کامل موضوع را بیان نمی‌کنند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی‌تاکید کرد: همه مصوبات شورای امنیت ملی زمانی عملیاتی می‌شود که فرمانده کل قوا تصمیم می‌گیرند. شمخانی درباره اینکه آیا عملیات موشکی ادامه دارد،گفت: متناسب به تعدی تکفیری‌ها تصمیم‌های متعددی از جمله اقدامات موشکی گرفته می‌شود.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان