arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رسانه‌های سعودی: باور کنید "دوران دروغ‌های بزرگ " سپری شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌های سعودی در ادامه شیطنت‌های اخیر خود علیه کشورمان، روز گذشته در خبری مدعی شدند مقامات امنیتی عربستان، سه ایرانی را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیتی در این کشور دستگیر کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، روزنامه الریاض نوشت: مقامات امنیتی عربستان سه مرد ایرانی را که مشکوک به دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیت ملی بودند، دستگیر کرده‌اند. شمار ایرانیان بازداشت شده در عربستان سعودی در حال حاضر به 9 نفر رسیده که تاکنون دو نفر از آنها محکوم شده‌اند ،پرونده یک متهم  نیز به دادستانی ارجاع داده شده و پرونده نفرات باقیمانده در مرحله تحقیقات است. این افراد ایرانی ، سه روز پیش از اقدام تروریستی اخیر در مسجد الحرام در مکه بازداشت شده‌اند!!!
 
این ادعا در حالی مطرح شده است که خبر مذکور تاکنون تنها از سوی رسانه‌های سعودی منتشر شده و هنوز هیچ رسانه معتبردیگری آن را منتشر یا مقامی تائیدش نکرده است اما به نظر می‌آید که رسانه‌های سعودی با این اقدام شیطنت‌آمیز خود تلاش می‌کنند تا پای ایران را به ماجرای اقدام تروریستی ناکام در مکه مکرمه بکشانند و توجهات را از این واقعیت که خود حامی اصلی مالی و ایدئولوژیک گروه‌های تروریستی، از جمله داعش در منطقه و جهان هستند، منحرف کنند.

 این دروغ پردازی‌ها در حالی انجام می شود که در روز شنبه سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه طرح ناکام حمله تروریستی به بیت الله‌الحرام را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی در موضع گیری خود در این ارتباط ،تاکید کرد : طرح ناکام حمله تعدادی از تروریست‌های جنایتکار برای حمله به بیت‌الله‌الحرام که با شکست روبرو شد بار دیگر نشان داد تروریسم لجام‌گسیخته و رو به تزاید کنونی که تمامی جهان، منطقه و بخصوص مسلمانان و کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است دین، مذهب، جغرافیا، نژاد و ملیت نمی‌شناسد و برای رسیدن به اهداف شوم خود حتی مقدس‌ترین مکان مسلمانان جهان را می‌تواند نشانه رود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ضمن هشدار به تمامی دولت‌ها و به خصوص کشورهای منطقه در خصوص این پدیده شوم و نفرت انگیز، تمامی ملت‌های منطقه را به هشیاری و تلاش بی‌وقفه برای مبارزه با این سمبل و مظهر کینه، نفرت، خشونت و جنایت فرا می‌خواند.

وی هم چنین تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران تروریسم را به هر شکل و در هر کجا و با هر انگیزه‌ای محکوم کرده و آمادگی خود را هم چون گذشته و همیشه برای کمک و همیاری به سایر کشورها در مقابله و بر خورد با این جنایتکاران و سوداگران مرگ و نفرت پراکنان جاهل اعلام می‌دارد.

در ادامه سناریو فریب کارانه رسانه های سعودی علیه ایران ،رسانه های این کشور تلاش کردند پیام محکومیت ایران در مورد طرح ناکام حمله تروریستی به بیت الله‌الحرام را بایکوت خبری کنند .

در حالی که رسانه های سعودی واکنش مقامات دیگر کشورها در مورد این حمله تروریستی را با اب و تاب  و به صورت مفصل منتشر می کردند ،تلاش حداکثری خود را به کار بستند که خبرمحکومیت اقدام فوق از سوی مقامات کشورمان در رسانه های عربی بازتاب داده نشود .

حدود ده روز پیش نیز گارد مرزبانی عربستان در اقدامی غیر انسانی و مغایر با اصول مسلم حقوق بین‌الملل به سوی قایق‌های صیادی ایرانی شلیک کردند  که بر اثر این تیرانداری ها یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته شد.

موضوع از این قرار بود که دو قایق ایرانی که در حال ماهی‌گیری در آب‌های خلیج فارس بودند، بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج می‌شوند بر این اساس و بدون تایید این مسئله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی گارد مرزبانی این کشور به سوی قایق‌های ایرانی صورت می‌گیرد و یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود.

دور روز بعد ازاین اقدام غیر انسانی وهمچنین شوک حامیان تروریسم از اقدام مقتدرانه سپاه پاسدران در حمله به مقر  تروریست های داعش در منطقه دیرالزور سوریه  ،رسانه های سعودی در اقدامی در راستای منحرف کردن افکارعمومی از این اقدام و نتایج این حمله موشکی در راستای مبارزه با تروریست ها ،در یک جریان خبری خودساخته مدعی شدند شامگاه جمعه سه عضو سپاه پاسداران ایران را در حالی بازداشت کرده که با یک قایق به سمت میدان نفتی مرجان، متعلق به عربستان در حرکت بوده‌اند.

در پی انتشار این خبر ،سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری ها ی کشور ، اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های سعودی در خصوص اسارت تعدادی از نیروهای سپاه در مرز آبی ایران با عربستان، را کذب محض دانست و  گفت: این ادعا فاقد هرگونه ارزش خبری است و این موضوع بیشتر به یک جُک و طنز شبیه است.

وی افزود: این کار، به نظر می‌رسد یک نوع  ابداع ناشیانه در عرصه جنگ روانی است که آل سعود برای پاسخ به نیازهای روانی تبلیغاتی  دنبال می‌کند و هیچ گذاره‌ای نمی‌تواند موید این ادعا باشد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان  نیز روز دوشنبه در گفت وگو با ایسنا در مورد دروغ پردازی های رسانه های سعودی علیه کشورمان  که در قالب سناریوی از پیش تعیین شده درحال پیش بردن انها هستند از جمله ادعای اخیرشان  مبنی بر این بازداشت سه ایرانی را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیتی در این کشور گفت : ان چه از قول یک روزنامه عربستان نقل شده است بی ارزش  ، بی پایه و اساس  و دروغ است .

بهرام قاسمی تاکید کرد : انان فراموش کرده اند که  در عصر جدید  و دوران  کنونی  توسعه دانش ،علم و اندیشه  و  عصر اطلاعات و ارتباطات  دیگر  بر خلاف قرون ماضی دیگر ان گونه نیست که " دروغ هر چه چرب تر  بهتر ".

وی خطاب به رسانه ها و مقامات سعودی تاکید کرد : باور کنید "دوران دروغ های بزرگ "  سپری شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان