arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

رسول منتجب‌نیا: عوامل بر هم زننده انسجام ملی مجازات شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به این‌که «اختلاف سلیقه و نظر یک امر طبیعی در کشور است»، گفت: با این وجود وحدت و انسجام و اتفاق نظر بر روی مصالح و منافع ملی یک امر لازم، قطعی و عقلانی است که بدون آن قطعا کشور نه تنها پیشرفت نخواهد کرد بلکه آسیب‌پذیر خواهد بود.

به گزارش انتخاب رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که «همواره در فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بر لزوم وحدت و انسجام ملی تاکید شده است»، اظهار داشت: دامن زدن به اختلاف‌ها و تبدیل اختلاف نظرها به دعوا و دشمنی و صف بندی به زیان کشور است.

وی ادامه داد: امام(ره) می‌فرمود اختلاف از شیطان است که منظور امام این بود که نباید اختلاف سلایق را به دشمنی تبدیل کنیم و وحدت کشور را از بین ببریم، وگرنه اختلاف نظر و سلیقه یک امر طبیعی است و قرآن کریم هم اختلاف زبان و فرهنگ را از نشانه‌های خدا می‌داند.

وی با بیان این‌که «انتخابات تمام شده و اکثریت مردم با حضور خود انتخابات باشکوهی را برگزار کردند»، خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب اکنون خود را برای تشکیل یک کابینه کارآمد و هماهنگ که مطالبه عمومی است، آماده می‌کند. مخالفان و منتقدان دولت هم باید انتخابات را تمام شده تلقی کنند و به مسائل زمان تبلیغات زمان انتخابات دامن نزنند. همه باید به دولت کمک کنند؛ زیرا موفقیت دولت به معنای موفقیت نظام واسلام و ناکامی دولت به معنی شکست همه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به توطئه‌های کشورهای منطقه و همراهی آمریکا با آن‌ها علیه کشورمان و اقدامات تروریست‌ها در مورد مجلس و حرم امام (ره) تصریح کرد: این روزها نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال فعالیت برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ایران و تروریست‌ها هستند. در این شرایط ضرورت وحدت ملی بیشتر احساس می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: روز قدس که از یادگارهای امام راحل است روزی است که ملت ایران با وحدت کلمه علیه رژیم اشغالگر قدس و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین موضع گیری می‌کنند و تمام دنیا در این روز به ایران چشم دوخته تا ببیند ایران چگونه ظاهر می‌شود. حالا کسانی در این روز سعی کردند برای کشور حاشیه درست کنند. باید بررسی شود این افراد جاهل و خودسر هستند یا جریانی در کشور وجود دارد که وابسته به خارج از کشور بوده و می‌خواهد وحدت وانسجام کشور را به تفرقه تبدیل کند.

وی با اشاره به این‌که «اگر این افراد نادان، جاهل  و تحریک شده باشندخیلی برای کشور وجود آن‌ها بد است»، ادامه داد: اما بدتر از آن این است که آن‌ها عامل بیگانه باشند. ممکن است این افراد این اقدامات تفرقه افکنانه را با چند واسطه به دستور اسرائیل یا سایردشمنان کشورمان انجام دهند. این خطر بزرگی برای کشور ماست که عده‌ای به نام دفاع از انقلاب و ولایت فقیه با اسرائیل و آمریکا همصدا شده وبخواهند روز قدس را تحت‌ شعاع قرار دهند.

منتجب‌نیا با تاکید بر این‌که «همه مسئولان باید نسبت به این اتفاقات حساس بوده و آن را دست کم نگیرند» خاطرنشان کرد: قبل از آن‌که کنترل این افراد از دست مسئولان کشور خارج شده و همه پشیمان شوند باید با آن‌ها برخورد کرد. من از دادستان تهران بابت اعلام آمادگی برای برخورد با این افراد تشکر می‌کنم اما این‌که بگوییم منتظر گزارش نیروی انتظامی هستیم یک نوع رفع تکلیف است. مقامات امنیتی، اطلاعاتی و قضایی باید این افراد و البته پشت پرده این جریان را شناسایی کنند. البته که من معتقدم این افراد کاملا شناخته شده هستند اما با این حال ندیده‌ام که تاکنون با این‌ها که امنیت و وحدت کشور را مخدوش می‌کنند، برخوردی شود.

وی در پایان با بیان این‌که «عوامل ناآگاه یا آگاه و مغرض با این اقدامات خود به وحدت و حیثیت کشور ضربه می زنند»، گفت: حتما این‌ها باید مجازات شوند.
نظرات بینندگان