arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

درگیری ملی گراها و گروه های ضد نژادپرستی در استرالیا/ استفاده پلیس از اسپری فلفل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس استرالیا روزیکشنبه از اسپری فلفل برای پایان درگیری بین ملی گرایان افراطی و معترضان ضد نژادپرستی در خیابان های شهر ملبورن استفاده کرد.

به گزارش انتخاب، گروه های ضد مهاجرت استرالیا روز یکشنبه تظاهراتی در شهر ملبورن برگزار کردند که به درگیری با گروه های ضد نژادپرستی منجر شد و پلیس برای پایان درگیری از اسپری فلفل استفاده کرد.
 
پلیس در بین تظاهرکنندگان افراطی چاقو و پنجه بوکس کشف کرده و پلیس استرالیا اعلام کرد یکی از تظاهرکنندگان را برای حمل سلاح سرد و نقض صلح بازداشت کرده است.
 
به نوشته تارنمای شبکه 'اس.بی.اس'، پنج نفر نیز توسط آمبولانس به دلیل مصدومیت با اسپری فلفل به بیمارستان منتقل شدند.
 
پلیس اعلام کرد با وجود 'رفتار خصمانه' برخی از معترضان، هیچیک از اعضای پلیس زخمی نشدند.
 
رویداد روز یکشنبه در ملبورن پس از اعتراض های مشابه اوایل سال جاری برگزار می شود که منجر به صدمات و دستگیری تعدادی از افراط گرایان ضد اسلامی استرالیا شد.
 
استرالیا این روزها شاهد افزایش فعالیت گروه های راست افراطی و احزاب سیاسی مخالف اسلام و مهاجرت آسیایی ها است.
 
فیلم های تلویزیونی نشان داد معترضان ملی گرا پرچم های استرالیا را با خود حمل می کردند، در حالی که معترضان ضد نژادپرستی پلاکاردهایی با پیام دفاع از مهاجران را به نمایش درآورده بودند.

گروه راست افراطی و احزاب سیاسی استرالیا مانند حزب 'یک ملت' به رهبری 'پائولین هانسون' در پی اجرای برنامه های ضد مهاجرتی به ویژه در مورد مسلمانان هستند.

برگزاری تظاهرات و درگیری دو گروه رقیب ضد نژادپرستی و اسلام ستیز در استرالیا سابقه داشته و سال گذشته میلادی نیز چند درگیری بین دوطرف روی داد.

گروه های نژادپرست استرالیا که ادعای آزادی و حقوق بشر دارند، در راستای اهداف غرب و در پی تبلیغات رسانه ای که فعالیت های تروریستی را به مسلمانان نسبت می دهند، هر از گاهی تظاهرات ضد اسلامی راه اندازی کرده و فشار بر مسلمانان استرالیا را افزایش داده اند.

پیش از این گروه های افراط گرا که خود را 'احیای استرالیا' می نامند، با پیگیری سیاست قدرت های غربی و اسلام هراسی خواستار بسته شدن مساجد و مدارس اسلامی و پایان صدور گواهینامه مواد غذایی حلال شده بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان