arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

دادستان مشهد: برگزاری کنسرت در این شهر صحیح نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان مشهد گفت: برای برگزاری کنسرت در شهرستانهای استان خراسان رضوی شرایط و تضمینهایی وجود دارد که اگر مراعات گردند مجوز صادر می شود اما برگزاری کنسرت در شهر مشهد با توجه به اتفاق نظر علما صحیح نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، غلامعلی صادقی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: برگزاری کنسرت در شهر مشهد به دلیل اتفاق نظر علما و توصیه هایی که در این رابطه دارند با مجاورت حرم مطهر رضوی سازگاری ندارد و هنرمندان بهتر است دیگر شهرها را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند.

وی ادامه داد: هر چه داریم از علما می باشد و انقلاب و دفاع مقدس نیز با توصیه آنها بوده، ما نیز توصیه می کنیم احترام علما حفظ شود و مخالفتی با آنها انجام نگیرد. انجام نشدن کارهای منافی عفت و اختلاط نامحرم از جمله شرطهایی هستند که برای برگزاری کنسرت در شهرستانها لازم است.

* کمربند جنوبی مشهد بی فایده و فاقد توجیه

دادستان مشهد همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد جاده کمربندی جنوبی این شهر نیز گفت: صدها میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری مشهد که از جیب مردم بوده و باید برای شهروندان مصرف می شد، کوهها را تخریب کرده و هیچ فایده و توجیهی نیز برای انجام آن نبوده است.

وی افزود: توجیه طراحان و مجریان کمربند جنوبی این شهر حل مشکل ترافیک در آن قسمت از شهر بوده است اما نه تنها گرهی از بار مشکلات ترافیکی کم نمی کند بلکه ترافیک آن منطقه بیشتر هم می شود.

صادقی ادامه داد: ساخت کمربند جنوبی مشهد از عوامل دست اندازی به منابع و ارتفاعات این شهر است زیرا بعد از ساخت آن خدمات جانبی نیاز است و عده ای از راههای مختلف به امکانات عمومی دست اندازی می کنند. هم اینک نیز با اجرای این طرح منابع متعلق به ثروت مردم تخریب شده است.

کمربندی جنوبی مشهد دسترسی ها را از ییلاقات طرقبه و شاندیز و مسیر غرب به شرق این شهر و بالعکس برقرار می کند. طول کل آن از انتهای بلوار شهید برونسی تا اتوبان باغچه حدود 27 کیلومتر است. این کمربند شامل 10 تقاطع غیرهمسطح، پنج تقاطع همسطح و هشت دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح است. عملیات اجرای کمبربندی جنوب مشهد از دی ماه 1391 آغاز شده است.
نظرات بینندگان