arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

جوانفکر: نمی‌شود به توهین‌کنندگان علیه روحانی چندان خرده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد تاکید کرد: با اینکه توهین صورت گرفته را باید تقبیح کرد اما شاید نشود به توهین کنندگان چندان نیز خرده گرفت زیرا آنها طی چهار سال گذشته شاهد توهین های زشت تری نسبت به خود بوده اند.

به گزارش انتخاب، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود با اشاره به حواشی روز قدس با عنوان سوزن و جوالدوز نوشت:

توهین نسبت به هر کس و در هر جایگاهی، یک عمل ناپسند محسوب می شود. اهانت اگر از رده های پایین به بالا حادث شود ، عملی زشت است اما اگر از رده های بالا به پایین واقع شود، عملی زشت تر خواهد بود. توهین به رئیس جمهور یقینا کار بد و ناپسندی است و البته فرقی هم نمی کند رئیس جمهور چه کسی باشد. قباحت این توهین به آن است که رئیس جمهور ، نماینده یک ملت است و توهین به او می تواند تعرض به حیثیت یک ملت تلقی شود.

روز جمعه مصادف با روز جهانی قدس ، فرصتی بود تا جناب آقای روحانی به میان مردم برود. آنهایی که رئیس جمهور را دروغگو ، منافق یا یک آخوند آمریکایی خطاب کردند و علیه او شعار دادند حتما کار ناشایستی کرده اند زیرا به کسی توهین کردند که ۲۴ سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بوده، ۱۶ سال دبیری این شورا را برعهده داشته و در دو دوره ریاست جمهوری از تایید صلاحیت شورای نگهبان برخوردار شده و توانسته است رای اکثریت قاطع مردم را به دست آورد و در واقع این توهین در شرایطی صورت گرفته است که هنوز جوهر تایید صلاحیت شورای نگهبان و رای مردم به آقای روحانی خشک نشده است.

با اینکه توهین صورت گرفته را باید تقبیح کرد اما شاید نشود به توهین کنندگان چندان نیز خرده گرفت زیرا آنها طی چهار سال گذشته شاهد توهین های زشت تری نسبت به خود بوده اند. جناب آقای روحانی در کسوت ریاست جمهوری، مخالفان خود را همواره با استفاده از الفاظی مانند مزدور، بی شناسنامه، ترسو، افراطی، جیب‎بر، مستضعف فکری، متوهم ، بزدل ، کاسب تحریم ، فاسد ، عقب مانده ، تازه به دوران رسیده ، عصر حجری و ... خطاب کرده است. بدون تردید توهین از بالا به پایین عملی زشت تر محسوب می شود زیرا به توهین رسمیت می دهد و آن را به یک عمل عادی مبدل می سازد.

در این میان به رسانه های زنجیره ای حامی دولت محترم نیز باید متذکر شد که رگ غیرتشان را در خصوص توهین به رئیس جمهور ، کمتر متورم کنند زیرا آنها در طول هشت سال ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد ، بیشترین توهین ها را نسبت به ایشان روا داشتند و از کشیدن کاریکاتور، توهین و هتاکی و دادن نسبت های خلاف واقع به ایشان هیچ ابایی نکردند. اگر قرار باشد کسانی به خاطر توهین به نماینده ملت مورد مواخذه قرار گیرند، قبل از هر کس باید یقه کسانی را چسبید که توهین به نماینده ملت را در ادوار گذشته رسمیت بخشیدند و در چهار سال گذشته نیز ناجوانمردانه ترین رفتارهای توهین آمیز را علیه دکتر احمدی نژاد از خود بروز داده اند.

از یک زاویه دیگر نیز می توان به این موضوع نگاه کرد و آن توهین به خود ملت ایران است که اهمیت آن بسیار بیشتر از توهین به آقای روحانی در قامت رئیس جمهور است. مردم شاهد بوده اند که آمریکا و اذنابش و حتی برخی سرسپردگان ابله آنها در منطقه، بیشترین و بالاترین توهین ها را در زبان و عمل علیه ملت بزرگ ایران روا داشته اند و در این سو ، هیچ پاسخ درخوری از سوی رئیس جمهور و دولتی که مدعی نمایندگی ملت ایران است، به هتاکان و گستاخان داده نشده است. اگر قرار بر توبیخ توهین کنندگان باشد، باید قبل از هر کس به سراغ کسانی رفت که به اغیار اجازه جسارت ، توهین و گستاخی به ساحت شریف ملت ایران را داده اند.

نکته قابل تامل دیگری نیز در این میان وجود دارد و آن بدترین توهین صورت گرفته علیه رئیس جمهوری است که از بالاترین پشتوآنه آراء ملت ایران برخوردار بوده و بیشترین و موثرترین خدمات را به کشور و آرمانهای ملت ایران به انجام رسانده است.

مردم توهین بسیار زشت و ناپسند آقای یوسف صانعی از حامیان دولت کنونی و مخالف دولت مردمی دکتر احمدی نژاد علیه رئیس دولت های نهم و دهم را از یاد نبرده اند. اهانتی که مستوجب مجازات شلاق بود، با هیچ واکنشی مواجه نشد و رسانه های زنجیره ای حامی دولت کنونی، همچنان از این فرد که حقا و انصافا باید خلع لباس می شد ، به عنوان آیت الله العظمی نام می برند و از او به صورت همه جانبه حمایت می کنند.

وزیر محترم کشور با استناد به نظر مقام معظم رهبری که اینگونه اقدامات را به ضرر کشور دانسته اند ، به معاون امنیتی خود دستور داده است که عاملان توهین به رئیس جمهور را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند. اشکالی هم ندارد اما ایشان بدانند که بازداشت و مجازات چند نفر به برطرف شدن این رفتار نکوهیده منجر نخواهد شد و این مساله ، بسیاری ریشه ای تر از برخورد فیزیکی و قضایی با چند نفر مردم عادی یا حتی مدیریت شده است.

توهین های صورت گرفته نسبت به جناب آقای روحانی اگرچه عملی زشت و ناپسند است اما خوب است ایشان ابتدا یک سوزن به خودشان بزنند و سپس یک جوالدوز به دیگران!

نظرات بینندگان